سلامت نیوز : ترس یکی از حس هایی است که در بدن هر انسانی وجود دارد و افراد از تمام چیزهایی که به نوعی خاطره بد دارند می ترسند گاهی نیز دلایل مختلف باعث ترس می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بازتاب زندگی ؛ در میان انسان ها البته کسانی هستند که به بیماری های "فوبیا" مبتلا شده اند این بیماری باعث می شود تا افراد ترس های بسیار عجیبی داشته باشند.
 
** Arachibutyrophobia
 
این فوبیا یکی از عجیب ترین ها در دنیاست که البته بسیار نادر و کمیاب است. این بیماری در معنای اصلی به افرادی گفته می شود که از چسبیدن کره بادام زمینی به سقف دهانشان ترس دارند! این افراد معمولا کره بادام زمینی نمی خورند یا اینکه با خوردن آن دچار نشانه های سخت افسردگی و آسیب های روحی می شوند.
 
** Trichophobia
 
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری هر روز با آن در ارتباط هستند اما این مشکل گاهی بالاتر می رود و به یک فوبیا تبدیل می شود. این بیماری باعث می شود تا مردم از ریزش مو نیز ترس داشته باشند. بیماران وقتی موی خود را در حال ریزش می بینند سریع اقدام به شست شو آن می کنند و اغلب هر روز در مطب پزشکان پوست و مو هستند.
 
** Scopophobia
 
حتما برای شما هم پیش امده است که زمانی فکر کنید همه در حال نگاه کردن به شما هستند. این مورد توسط مغز به وجود می آید و به نوعی یکی از سیستم های خارج از کنترل شما است اما عده ای دارای فوبیای بسیار عجیبی هستند که از دیده شدن می ترسند. این افراد معمولا در خیابان ظاهر نمیشوند و سعی می کنند در خانه های خود بمانند و معمولا از جمعیت و مکان های شلوغ فرار می کنند.
 
** Phagophobia
 
پریدن غذا درگلو یکی از مواردی است که برای همه رخ می دهد اما ترسیدن از آن یک بیماری یا فوبیاست که باید خیلی سریع درمان شود. بیماران در این مورد از قورت دادن حتی غذاهای همیشگی نیز ترس دارند. این افراد معمولا کمتر غذا می خورند و وزن بسیار کمی دارند. این بیماری از آنجایی باید سریع درمان شود که می تواند باعث مرگ افراد نیز بشود.
 
** Triskaidekaphobia
 
یک فوبیای جهانی که در بسیاری از مردم دیده می شود و آن هم ترس و نحس دانستن عدد سیزده است. این بیماری در همه وجود داشته است و حتی عده ای می گویند آدلوف هیتلر یکی از بدترین بیماران در این مورد بوده است. البته این بیماری ریشه های عددی دیگه ای نیز دارد به طوری که در چین و ژاپن مردم از عدد 4 نیز ترس دارند. هنوز کسی دلیل این ترس و نحس بودن را کامل توضیح نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha