مدیرعامل سابق کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه:« موفقیت اخیر سازمان انتقال خون ایران و پذیرش آن به عنوان سازمان همكار سازمان بهداشت جهانی بی تردید در بسط حوزه نفوذ بین المللی این سازمان نقش ایفا خواهد كرد.» تاکید کرد:« دولت جدید با دور اندیشی و تدبیر با تامین ضرر و زیان بیمارنی كه پرونده های قضایی آنها سالهاست مفتوح است خاطره تلخ دهه های 60 و و 70 را به بایگانی تاریخ بسپارد.»

 واردات كیسه های خونی نامرغوب لطمه به آبروی سازمان انتقال خون است/دولت آینده زیان بیماران هموفیلی راجبران کند
سلامت نیوز: مدیرعامل سابق کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه:« موفقیت اخیر سازمان انتقال خون ایران و پذیرش آن به عنوان سازمان همكار سازمان بهداشت جهانی بی تردید در بسط حوزه نفوذ بین المللی این سازمان نقش ایفا خواهد كرد.» تاکید کرد:« دولت جدید با دور اندیشی و تدبیر با تامین ضرر و زیان بیمارنی كه پرونده های قضایی آنها سالهاست مفتوح است خاطره تلخ دهه های 60 و و 70 را به بایگانی تاریخ بسپارد.»

احمد قویدل مدیر عامل سابق كانون هموفیلی ایران در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز در رابطه با روز جهانی تجلیل از اهدا كنندگان خون گفت:« ضمن تبریك این روز به مردم ایران و به خصوص اهداكنندگانی كه هیچگاه دریافت كنندگان خون فرصت نمی یابند آنها را بینند و  از آنها تشكر نمایند ، پذیرش سازمان انتقال خون به عنوان سازمان همكار سازمان بهداشت جهانی را باید انعكاسی از تلاش های موفق این سازمان طی ده سال گذشته برای انطباق با استاندارد های بین المللی دانست. بی تردید مدیران و كاركنان سازمان انتقال خون بستر ساز تحقق خواسته های انسانی و ارشمند اهداكنندگان نیكوكار بوده و هستند. »

وی در رابطه با روز جهانی اهدا كنندگان خون گفت: «امسال این روز با شعار " با اهدای خون زندگی را هدیه كن " گرامی داشته شده است . بی تردید مردم ایران به اندازه عمر سازمان انتقال خون با این شعار آشنا بوده و در سایه آموزه های دینی و اجتماعی و با تكیه بر فرهنگ  غنی ایران در حوزه نیكوكاری همواره نقش خود را به خوبی در این حوزه ایفا نموده اند. »

وی ادامه داد:« تامین خون مورد نیاز كشور از خون های اهدایی داوطلبان، حذف شیوه های منسوخ شده جمع آوری خون ، تلاش این سازمان برای جلب مشاركت اهداكنندگان مستمر خون در شبكه خونی كشور و انجام آزمایش های ضروری این سازمان را ردیف برجسته ترین سازمان ها در منطقه مدیترانه شرقی قرار داده است . موفقیت اخیر این سازمان و پذیرش آن به عنوان سازمان همكار سازمان بهداشت جهانی بی تردید در بسط حوزه نفوذ بین المللی این سازمان نقش ایفا خواهد كرد . »

قویدل افزود : «در انتخابات ریاست جمهوری به كرات كاندیداها از كلمه دیپلماسی عمومی و ضرورت به كار گیری آن در حوزه های مختلف سیاست خارجی یاد نموده اند . به نظر من این نوع موفقیت های بین المللی در صورتیكه به درستی از آنها استفاده شود می تواند حوزه نفوذ بین الملی ایران در كشورهای مختلف از جمله كشورهایی كه در تقسیم بندی سازمان بهداشت جهانی مدیترانه شرقی نامید می شوند تاثیر مهمی داشته باشد . به نظر من سازمان انتقال خون ایران می تواند با تكیه بر دانش و منابع انسانی خود در بهبود سیستم انتقال خون كشورهای منطقه و همچنین كشور های عضو جنبش غیر متعهد ها نقش سازنده ای را ایفا نمایند. گسترش واحد بین الملل این سازمان و توجه ویژه به توسعه این بخش گام اول برای بهره برداری از موقعیت های كنونی است . »

قویدل در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت نیوز مبنی بر اینكه همواره شما از منقدین سازمان انتقال خون بوده اید اما چرا در حال حاضر به صراحت نسبت به پیشرفت های این سازمان اظهار نظر می كنید؟ گفت :« همیشه تلاش كرده ام اگر نقدی می كنم منصفانه باشد و ناظر به پیشرفت حوزه ای كه مورد نقد قرار می گیرد. واقعیت های تلخ دهه های 60 و 70 و صدمات به بیماران انكار ناپذیر است و در مراجع قضایی هم اثبات گردیده است .  سیاست عاقلانه و با تدبیر آن بود كه تا كنون این پرونده ها با تامین عادلانه درخواست بیماران و جبران ضرر و زیان آنها داوطلبانه از دستگاه قضایی كشور جمع می شد . منصفانه نیست به دلیل مشكلاتی كه دارد به تاریخ می پیوندد از تلاش های ارزشمند سازمان انتقال خون ایران تقدیر نكنیم . »

وی ادامه داد:« بی تردید این سازمان با ریاست مدبرانه و علمی آقای دكتر ابوالقاسمی تحولات بنیادینی را به سرانجام رساند و ریاست فعلی سازمان انتقال خون دكتر توگه از دانشمندان برجسته در این حوزه ها در كشور ما می باشند. ایشان هم با یك نگاه علمی ادامه دهنده مسیری بوده اند كه دكتر ابولقاسمی آغاز كردند. ایرانیان به این موفقیت ها  افتخار می كنند. در عین حال اعتقاد دارم از این دستاوردها باید پاسداری كرد. »

قویدل خاطرنشان کرد:« واردات كیسه های خونی نامرغوب لطمه به آبروی سازمان انتقال خون است . با تمام توان و دقت می بایست از بروز این حوادث جلوگیری كرد . من معتقدم سازمان انتقال خون ایران دارای ظرفیت های بزرگی برای مقابله با تحریم ها و جلوگیری ایران از دسترسی به مواد و تجهیزات مور نیاز حوزه بهداشت و درمان است. سازمان انتقال خون این ظرفیت را به پشتوانه اهدا كنندگانی خونی دارد كه افكار عمومی جهان در مقابل انساندوستی و خیر خواهی آنان سر تعظیم فرود می آورند. »

وی در پایان اظهار امیدواری كرد : «دولت جدید با دور اندیشی و تدبیر با تامین ضرر و زیان بیمارنی كه پرونده های قضایی آنها سالهاست مفتوح است خاطره تلخ دهه های 60 و و 70 را به بایگانی تاریخ بسپارد. در حال حاضر بیماران آسیب دیده ای ناشی از مصرف فرآورده های خونی وجود دارند كه ادامه حیات آنها به در دسترس قرار گرفتن داروهایی وابسته است كه بالغ بر 50 میلیون تومان یكدوره درمانی آنها هزینه دارد . وظیفه دولت است كه با هدف تامین سلامت این بیماران كه دستور قضایی نیز دارد، این دارو ها را در دسترس بیمارانی قرار دهند كه به درمان های جاری پاسخ نداده اند. »


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha