سلامت نیوز : فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: کیوی، خربزه، گوجه‌فرنگی، بادمجان و موز در افرادی که سابقه آلرژی دارند علائم آلرژی را بروز می‌دهد.

مریم محلوجی‌راد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: شایع‌ترین آلرژی فصلی، رینیت آلرژی یا آلرژی بینی یا تب یونجه است که به خاطر حساسیت نسبت به گرده گیاهان و علف و درختچه‌ها به وجود می‌آید.

فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: کسانی که نسبت به گرده‌ها حساسیت دارند با شروع فصل گرده افشانی، علائم حساسیت‌شان شروع یا تشدید می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران ادامه داد: عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خارش شدید در حلق، گوش، چشم و بینی، اختلال خواب و احساس کسالت در روز از علائم وجود آلرژی است.

فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد: افرادی که به گرده‌ها حساسیت دارند به خاطر تشابه پروتئینی که بین گرده‌ گیاهان و برخی میوه‌ها و سبزیها وجود دارد بر اثر مصرف آنها علائم حساسیت‌شان تشدید می‌شود.

محلوجی‌راد ادامه داد: سردسته این میوه‌ها کیوی است البته خربزه، گوجه‌فرنگی، بادمجان و موز نیز در افرادی که سابقه آلرژی دارند علائم آلرژی را بروز می‌دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران افزود: به افرادی که دچار آلرژی هستند در درجه اول توصیه می‌کنیم که از آلرژنها پرهیز کنند و در درجه دوم نیز در زمان مشخصی از روز یعنی اول صبح و غروب که تراکم گرده‌ها در هوا بسیار زیاد است از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: افراد اگر در داخل منزل هستند باید پنجره‌ها را ببندند تا از مواجهه با گرده‌ها بکاهند و در درجه بعدی نیز از داروهای آنتی‌هیستامین نسل دوم که داروهای سالم و کم عارضه‌ای هستند و اثر خواب‌آوری کمتری دارند استفاده کنند.

فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی استفاده از اسپری داخل بینی را در درمان آلرژی مؤثر دانست و افزود: بهتر است این افراد از مصرف میوه‌ و سبزیهای ذکر شده که علائم آلرژی‌شان را تشدید می‌کنند بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha