سلامت نیوز : اسکار یا جای جوش یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن مواجه بوده و در پی راه‌ حلی برای از بین بردن آن هستند. یکی از روش‌هایی که این روز‌ها برای از بین بردن جای جوش پیشنهاد می‌شود میکرودرم است. به همین دلیل برای اثرات و آشنایی با روش‌های از بین بردن جای جوش با دکتر کوروش صمدی، متخصص پوست، مو و لیزر درمانی به گفت‌وگو پرداختیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا  ؛ وی با اشاره به اینکه در کل ۴ روش درمانی برای از بین جای جوش وجود دارد گفت: «یکی از روش‌های ابتدایی برای از بین بردن اسکار، استفاده از داروهای لایه‌بردار است که نسبت به سایر روش‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کند.»

وی با بیان اینکه میکرودرم یک نوع لایه برداری سطحی است افزود: «در واقع می‌توان گفت این روش درمانی، متوسط رو به پایین است. یعنی اثرات آن از دارو قوی‌تر است ولی قدرت خیلی زیادی ندارد.»

به گفته دکتر صمدی، عوارض پوستی استفاده از میکرودرم بسیار ناچیز است ولی نمی‌تواند بر اسکارهای فرورفته اثر خوبی بر جا بگذارد.

وی در ادامه به روشی موثر‌تر برای از بین بردن اسکار اشاره کرد و گفت: «لیزر co۲ feractional روش بسیار خوب و قدرتمندی به خصوص برای ضایعالت سطحی و چروک‌های روی صورت است. همچنین روش جدید دیگری نیز به نام RF سوزنی feractional است که در این روش سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند و بعد از اینکه ۴ میلی متر به زیر پوست فرو رفتند جریان را آزاد کرده و موجب بهبود ضایعات عمقی پوست می‌شود.»

به گفته این متخصص پوست، مو و لیزر درمانی، اثرات میکرودرم ملایم است ولی هرگز قدرت لیزر را نخواهد داشت اگر ۵۰ جلسه میکرودرم انجام شود به اندازه ۱ جلسه لیزر تاثیر گذار نخواهد بود.

دکتر صمدی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت انجام این اقدامات امکان بروز جوش وجود خواهد داشت افزود: «امکان اینکه فرد بعد از انجام این اقدامات جوش‌ بزند وجود دارد ولی برای جلوگیری از این موضوع پزشک باید به بیمار خود داروی خاصی بدهد تا از جوش زدن مجدد جلوگیری به عمل آید. البته تمام موارد درمانی که به آن اشاره شد بستگی به عمق ضایعات پوستی دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ماري ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    0 0
    آيا روش ميكرودرم در همدان صورت ميگيرد؟وكجا؟