داروهای ناباروری شانس ابتلا به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان را افزایش می‌دهد

۱۳۹۲/۰۳/۲۵ - ۱۵:۴۱ - کد خبر: 75890
سلامت نیوز : دکتر اشرف معینی رییس بیمارستان آرش در گفت و گو با دانا ، با بیان اینکه برخی از خانم های نابارور در معرض خطر ابتلا به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان ها هستند گفت: این سندرم در اثر تزریقات داروهای ناباروری بروز پیدا می‌کند و تخمدان ها بزرگ شده و شکم آب می آورد .

وی با اشاره به اینکه این خانم ها در صورت بارداری با عوارضی مانند تورم تخمدان ها و .... طی دو تا سه هفته مواجه می‌شوند افزود: خانم هایی که دوره قائدگی نامنظمی دارند بیشترین گروه خطر ابتلا به این سندرم هستند که معمولا با علایمی شامل افزایش هورمون های مردانه مواجه بوده و لاغر هستند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان یادآور شد: در این عرصه توصیه می شود برای خانم هایی که در سیکل هایIVFقرار می‌گیرند از جنین های منجمد شده استفاده شده ودر سیکل های بعدی که بیمار از نظر وضعیت جسمی مناسب تر است جنین منجمدشده منتقل شود که در این صورت مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه این سندرم با داروهای ناباروری اتفاق می افتد تصریح کرد: بهترین اقدام از نظر پزشکی این است که داروهایی با عوارض کمتر برای زنان نابارور تجویز شود.

دکتر معینی ادامه داد: شیوع نوع خطرناک این سندرم 0/2 تا یک درصد است که این افراد برار بهبودی باید در بیمارستان بستری شوند ولی حدود 30 درصد از زنان باردار مبتلا به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان ها می شوند که درمان آنها به صورت سرپایی پیگیری می شود.

وی در ادامه یادآور شد: این سندرم که با بارداری زنان اتفاق می افتد علایمی شامل آب آوردن ریه، شکم بزرگ، لخته شدن خون در عروق همراه است.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.23637s, 19q