این مشکلات از آنجا ناشی می‌شود که یک مقدار آقایان مدیر خود را سیاسی فرض می‌کنند به گونه‌ای که اگر سیاسی هم نباشند خود را در جرگه فضای سیاسی می‌اندازند واز کار اصلی خود غفلت می‌کنند.

مشكلات دارویی كشور هفته آینده پیگیری می‌شود
سلامت نیوز : ارز مرجع از سیستم اقتصادی حذف شد و تنها ارز شناور مدیریت شده داریم/ مشکلات از آنجا ناشی می‌شود که یک مقدار آقایان خود را سیاسی فرض می‌کنند به گونه‌ای که اگر سیاسی هم نباشند خود را در جرگه فضای سیاسی می‌اندازند واز کاراصلی خود غفلت می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هفته آینده کارجدی را برای تامین دارو بیماران پیگیری خواهیم کرد تا معضلات و گرفتاری‌ها در این زمینه کم شود.

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مشکلات به وجود آمده در تامین دارو گفت: این مشکلات از آنجا ناشی می‌شود که یک مقدار آقایان مدیر خود را سیاسی فرض می‌کنند به گونه‌ای که اگر سیاسی هم نباشند خود را در جرگه فضای سیاسی می‌اندازند واز کار اصلی خود غفلت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت باید بدانند که با تغییر دولت در ‌‌نهایت این وزیر است که تغییر می‌کند و مجموعه مدیران و بدنه وزارت بهداشت در سمت خود باقی می‌مانند و مکلف هستند به کار خودشان ادامه دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: نباید همه فضای کشور را سیاسی کرد زیرا در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود که این تدبیرویربهداشت را می‌طلبد.

قربانی با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت باید این موضوع را نهادینه کند، افزود: بدنه کار‌شناسی وزارت بهداشت باید به کار خود در وزارتخانه بپردازند که این از عملکرد خود وزیر بهداشت که در راس آن وزارتخانه است، نشات می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر وزیر بهداشت یک روحیه کاری، تلاشگر و یک تعهد ویژه به مردم داشته باشد تا آخرین روزی که در این سمت است شرعا و قانونا مکلف است به کار خود بپردازد و زیر مجموعه نیز از ایشان تبعیت کند.

قربانی با ابرازتاسف ازاینکه دوستانی که در صدر تشکیلات هستند به کار سیاسی مشغولند و پایان دولت را پایان عمر خود می‌دانند، افزود: زیرمجموعه هم این طور استنباط می‌کند که وقتی بالا دستی اینطور عمل می‌کنند ما چرا باید تعهد داشته باشیم و در اینجاست که کار مردم می‌خوابد.

وی خط مقدم توسعه در هر کشوری را سلامت مردم دانست و افزود: انسان سالم محور توسعه است و اگر نتوانیم این را در حوزه بهداشت و درمان لحاظ کنیم گرفتاری‌های جامعه دو چندان می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: امروز می‌بینیم که یک وادادگی در تامین دارو و ارز مورد نیاز برای آن در وزارت بهداشت نمود پیدا کرده است البته نه تنها در این حوزه بلکه در تمام حوزه‌های بهداشت و درمان این وادادگی را می‌بینیم.

قربانی با اشاره به اینکه درگیری مجلس برای تنظیم بودجه باعث شد که یک مقدار از بعد نظارتی آن کاسته شود، افزود: زیرا کمیسیون‌ها جلسه‌ای نداشتند و همه درگیر بودجه بودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: انشاء الله از هفته آینده که کمیسیون‌ها تشکیل و هیات رئیسه کمیسیون‌ها تعیین می‌شود کار جدی را برای تامین دارو بیماران پیگیری خواهیم کرد تا معضلات و گرفتاری‌ها در این زمینه کم شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که بالاخره ارز مرجع از دارو حذف شد یا خیر گفت: ارز مرجع از سیستم اقتصادی حذف شد و تنها ارز شناور مدیریت شده داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha