بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در کمیسیون تلفیق مصوب نشد و در صحن علنی مجلس نیز هیچ پیشنهادی در زمینه بودجه این دانشگاه صورت نپذیرفت.

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در اقدام برف آتش گرفته تصمیمات عجولانه سوخت، گفت:اگر وزیر بهداشت از اختیارات خودش بودجه‌ای برای دانشگاه تخصیص دهد تخلف بوده و دیوان محاسبات برخورد می‌کند.

دکتر محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که وضعیت بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در مجلس شورای اسلامی به کجا ختم شد، اظهار داشت: بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در کمیسیون تلفیق مصوب نشد و در صحن علنی مجلس نیز هیچ پیشنهادی در زمینه بودجه این دانشگاه صورت نپذیرفت.

وی افزود: البته برخی آقایان مذاکرات بسیاری انجام دادند که این بودجه دانشگاه علوم پزشکی تهران محقق شود ولی هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: البته اگر وزیر هم بخواهد از اختیارات خود برای بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران از محل دیگری برداشت کند تخلف به حساب می‌آید و دیوان محاسبات جلو آن را می‌گیرد.

دکتر قربانی در تشریح چگونگی تخصیص بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این می‌طلبد که دولت متممی را به صحن علنی مجلس برای بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که دانشگاه علوم پزشکی ایران چه مقدار بودجه برای سال 92 نیاز دارد، بیان داشت: بودجه شاید در حدود یک تا 2 میلیارد تومان باشد ولی در مجموع باید برای این بودجه ردیف معنا‌داری در پوشش یک لایحه به مجلس ارائه شود.

دکتر قربانی در پاسخ به این پرسش که به چه دلایلی بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران در صحن علنی مجلس و کمیسیون تلفیق تصویب نشد، اظهار داشت: این به آن دلیل بود که دولت لایحه بودجه را قبل از سال بسته بود ولی انفصال دانشگاه علوم پزشکی ایران بعد از سال صورت پذیرفت که البته ما بارها عنوان کردیم که آقایان در مسئله انفصال دانشگاه علوم پزشکی ایران عجله کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: باید در این زمینه صبوری می‌کردند تا دولت و وزیر بهداشت جدید منصوب می‌شدند و کار به صورت قانونی صورت می‌پذیرفت و آقایان به مانند مثل معروف برف آتش‌گرفته عمل کردند و خواستند تا قبل از پایان دولت یک کار جهادی انجام دهند در حالیکه این کار عجولانه آنان هزینه‌های زیادی برای حاکمیت در بر داشت.

دکتر قربانی تصریح کرد: البته ما نیز در مورد انفصال دانشگاه علوم پزشکی ایران حق می‌دهیم ولی نباید یک کار غیرکارشناسی (ادغام) که عجولانه انجام شد با یک انفصال غیرکارشناسی و عجولانه دیگر پاسخ داده می‌شد که هزینه‌های زیادی برای اساتید، دانشجویان، بیمارستان‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه این دانشگاه در بر خواهد داشت.

وی در تشریح آسیب‌های عدم تخصیص بودجه برای دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: به هر حال آقایان یک کار اشتباه را با یک کار اشتباه دیگر جواب دادند و این مسئله چالش‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

دکتر قربان در پاسخ به این پرسش که برای برون رفت از این وضعیت شما چه پیشنهادی ارائه می‌دهید، خاطرنشان کرد:‌ البته با وضعیت کنونی کار دانشگاه علوم پزشکی ایران بسیار پیچیده شده است و با توجه به اینکه درگیری‌ها کمیسیون‌های تخصصی با توجه به بسته شدن بودجه کمتر شده است، باید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در هفته جاری جلسه‌ای بگذارند و راهکاری برای برون رفت مشکل دانشگاه علوم پزشکی ایران پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha