یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 75928

افرادی که ضربات محکمی به ساق پا، دست، استخوان، عضلات و ماهیچه‌های آنان وارد می‌شود می توانند نسبت به درمان ضربات وارده خود از طریق روش آب درمانی با آب سرد مبادرت ورزند.

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه تنها 3 درصد از افراد در ایران از روش آب درمانی با آب گرم برای درمان دیسک کمر استفاده می‌کنند، گفت: برای تسکین دردهای مزمن نظیر دردهای ناشی از بیماری‌های آرتروز در ناحیه ستون فقرات و گردن، بیماری دیسک کمر، روش آب درمانی با آب گرم از طریق رفتن به حمام با آب داغ و همچنین سونا بسیار مناسب است، همچنین می‌توان با گرم نگهداشتن منطقه مبتلا به آرتروز از درد حاصل از آن کاست.

دکتر محمود معتمدی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه آب درمانی به دو صورت گرم و سرد است، گفت: افرادی که ضربات محکمی به ساق پا، دست، استخوان، عضلات و ماهیچه‌های آنان وارد می‌شود می توانند نسبت به درمان ضربات وارده خود از طریق روش آب درمانی با آب سرد مبادرت ورزند.

وی با اشاره به اینکه تمام فوتبالیست‌ها در هنگام ضربات وارده در حین مسابقه از گذاشتن کیف آب سرد در ناحیه آسیب دیده استفاده می‌کنند، افزود: استفاده از روش آب درمانی با آب سرد موجب تسکین درد، مانع خونریزی و همچنین کاهش تورم ناشی از ضرب دیدگی می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روش آب درمانی با آب سرد را برای تسکین دردهای حاد بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: افراد ورزشکار همچون والیبالیست‌ها، فوتبالیست‌ها و بسکتبالیست‌ها به هنگام ضرب دیدگی در حین بازی می‌توانند با استفاده از کیف آب سرد در منطقه آسیب دیده موجب آرام کردن درد ناشی از ضرب دیدگی شوند.

دکتر معتمدی روش آب درمانی با آب گرم را برای بسیاری از بیماری‌ها موثر دانست و یادآور شد: برای تسکین دردهای مزمن نظیر دردهای ناشی از بیماری‌های آرتروز در ناحیه ستون فقرات و گردن، بیماری دیسک کمر، روش آب درمانی با آب گرم از طریق رفتن به حمام با آب داغ و همچنین سونا بسیار مناسب است، درد منطقه مبتلا به آرتروز را می توان با گرم نگهداشتن آن ناحیه کاهش داد.

این جراح استخوان و مفاصل در ادامه تصریح کرد: حدود 97 درصد از افراد مبتلا به دیسک کمر در کشورمان برای درمان این بیماری به عمل جراحی روی می آورند و تنها 3 درصد از افراد از روش آب درمانی با آب گرم برای تسکین و درمان درد ناشی از این بیماری استفاده می‌کنند، در حالی که این آمار در خارج از ایران برعکس است.

وی با بیان اینکه در هنگام استفاده از آب گرم می توان از تمام حرکات ورزشی استفاده کرد، گفت: افراد در زمان استفاده از روش آب درمانی با آب گرم، برای مراقبت بیشتر عضوی که دچار ضرب دیدگی شده است، باید از حرکات نرم تری استفاده کنند تا دچار آسیب دیدگی بیشتری نشوند.

دکتر معتمدی در پایان با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به دیسک کمر و آرتروز را می توان با روش آب درمانی از طریق آب گرم درمان کرد و نیازی به عمل جراحی ندارد، گفت: افرادی که دارای زخم در منطقه‌ای از بدن خود هستند باید به هنگام استفاده از روش آب درمانی با آب گرم یا سرد محل آسیب دیده را ببندند تا مانع از ورود عفونت به بدن به دلیل خطر ورود میکروب در آبهای آلوده که به ویژه در آب سرد وجود دارد، شوند. میکروب‌های داخل آب داغ به علت حرارت بالا از بین می رود و افراد استفاده کننده از آن کمتر دچار مشکل یا ابتلا به بیماری می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha