سلامت نیوز : رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت اعلام کرد که گرایش زنان به مصرف مواد محرک با هدف لاغری در حال افزایش است به همین منظور به سفارش مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری طرحی را برای پیشگیری در دست اجرا داریم که در سالن‌های آرایشی و ورزشی انجام شود.

فیروزه جعفری در گفت‌وگو با فارس گفت: سالن‌های ورزشی و آرایشی از جمله مکان‌هایی هستند که مواد محرک را به راحتی می‌توانند تحت عنوان داروهای لاغری و تناسب اندام عرضه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در عصری زندگی می‌کنیم که زنان توجه خاصی به حفظ تناسب اندام خود دارند و در این زمینه راه‌های پیشنهادی زیادی وجود دارد و روش‌های ساده‌تر، آسان‌تر و سریعتر بیش از راه‌‌های مطمئن مورد استقبال قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت گفت: به همین منظور به سفارش دفتر زنان ریاست‌جمهوری طرحی را در دست داریم تا برای پیشگیری اعتیاد زنان به مواد محرک در سالن‌های آرایشی و ورزشی بانوان، اقدامات جدیدی انجام گیرد.

جعفری تصریح کرد: در این طرح، در بسته‌ها و کتابچه‌های آموزشی در مورد انواع مواد محرک با تعریف ویژگی‌ آنها، اثرات و عوارضش این مواد توضیح داده می‌شود.

وی افزود: قرار است مدیران و مسئولان سالن‌های آرایشی و ورزشی در کلاس‌های آموزشی آشنایی با مواد محرک شرکت کنند تا بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کرده و چنانچه در این محیط‌ها با مشتریان و شرکت‌های عرضه‌کننده مواد روبرو شدند اطلاعات لازم را داشته و آن را نپذیرند.

جعفری گفت: همچنین این مدیران پس از آشنایی با انواع مواد محرک می‌توانند به سؤالات مشتریان در زمینه لاغری این مواد پاسخ دقیق بدهند.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت افزود: یکی از برنامه‌های دیگر این طرح، تهیه بنرهای آموزشی است و در صورت همکاری مسئولان،این بنرها در سالن‌های ورزشی و آرایشی نصب می‌شود. با نصب این بنرها اطلاعات و عوارض این مواد جلوی چشم مشتریان قرار می‌گیرد و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

جعفری ادامه داد: همچنین تهیه فیلم‌های آموزشی و به نمایش گذاشتن آنها در سالن‌ها از دیگر بند‌های این طرح است تا مشتریان در زمان انتظار و حین فعالیت‌های ورزشی خود این فیلم‌ها را تماشا کنند.

وی به آموزش مهارت‌های زندگی در طرح پیشگیری از اعتیاد به مواد محرک تأکید کرد و گفت: این مهارت‌های زندگی به مداخلاتی که هر فرد باید آشنا باشد تا به هنگام عرضه مواد به آن "نه" بگوید را شامل می‌شود.

جعفری گفت: این در حالی است که عرضه مواد محرک دیگر به روش‌های سنتی و آشنا عرضه نمی‌شود بلکه با توجه به گروه مخاطب و سلیقه‌های متفاوت با ظاهری فریبنده و اسامی گوناگون عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha