سلامت نیوز :  بهروز حمزه گفت: تاثیر منفی ریزگردها بر سلامت عمومی و سلامت دستگاه تنفسی ما هنگامی که گرمای هوا بالاتر است، بیشتر هم می‌شود بنابراین توصیه می‌شود هنگام آلودگی هوا ساعت‌های خنک‌تر روز برای خروج از منزل انتخاب شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ براساس گزارش روابط عمومی، حمزه گفت: بهتر است در صورت امکان برای تهویه مطبوع و تصفیه هوای منزل از دستگاه‌های فیلتردار تصفیه هوای منزل هم استفاده شود.

حمزه افزود: بیماران مبتلا به سرطان که درحال شیمی درمانی هستند، سیستم ایمنی بدنشان به دلیل مصرف داروهای سرکوب‌کننده ایمنی بدن بسیار ضعیف است، به همین دلیل چنین افرادی خیلی بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی قرار می‌گیرند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پنجره‌های دوجداره را برای پیشگیری از ورود آلودگی و ریزگردها به داخل منزل بسیار مناسب دانست و گفت : بهتر است در شرایطی که هوا آلوده است، حتماً در و پنجره‌های خانه بسته شود و از سیستم‌های تهویه داخل منزل به جای هوای آزاد استفاده شود.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی کرمانشاه، در هنگام بروز گرد و غبار از مایعات و شیر بایستی بیشتر استفاده شود.

 حمزه با اشاره به اینکه ماسک‌های کاغذی و دستمال در زمان بروز گرد و غبار، کارایی ندارند و بایستی از ماسک‌های ویژه استفاده شود، گفت: اگر مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی هستید در زمان بروز گرد و غبار از ورزش سنگین در هوای آزاد اجتناب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha