سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی نیمه تمام داریم که پروژه‌های بیمارستان‌های آنها از سال‌های گذشته شروع شده است، فکر می‌کنم حدود ۴ هزار تخت از آنها تا پایان این دولت تمام شوند.

حسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با فارس، درباره پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت وزارت بهداشت توضیح داد: آنچه در حال ساخت داریم و پروژه‌های بیمارستانی که از صفر درصد تا درصدهای بالا پیشرفت دارند حدود 15 هزار تخت بیمارستانی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از این پروژه‌های بیمارستانی تا پایان دولت دهم تمام می شود، گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای این پروژه‌های بیمارستانی تا پایان این دولت افتتاح می‌شود و فکر می‌کنم تا شهریور امسال حدود 4 تا 6 هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور افتتاح شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که در مورد مقام سازی بیمارستانها یا جایگزینی بیمارستانهای فرسوده چه برنامه‌ای دارید، گفت: در این مورد در جریان نیستم.

طریقت منفرد در پاسخ به این پرسش که آیا گفته برخی منتقدان مبنی بر اینکه اتمام برخی پروژه های بیمارستانی در حال ساخت به علت کمبود بودجه و اعتبار مورد نیاز آن 20 سال طول می‌کشد درست است یا نه گفت: همه چیز ممکن است و این مسائل بی سابقه نیست اما در سالهای اخیر تا جایی که من اطلاع دارم، پروژه‌های بیمارستانی که شروع شده‌اند، به سرعت تمام شده‌اند.

وی اضافه کرد: برخی ساختمانها و پروژه‌های عمرانی از گذشته به دلایل مختلف طول کشیده‌اند ولی این مسائل مربوط به چند سال اخیر نبوده است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که آیا این درست است که برخی بیمارستانهای افتتاح شده به علت کمبود بودجه اداره آن، فقدان نیروی انسانی کافی به علت نبود مجوز استخدامی و تعریف نشدن پست سازمانی آنها به بهره‌برداری مناسب نرسیده‌اند و تعداد این نوع بیمارستانها در کشور چند تاست،گفت: هر بیمارستانی که افتتاح و تجهیز می‌شود طبیعتاً باید پرسنل هم داشته باشد اما اینکه چقدر کمبود پرسنل دارند را نمی‌دانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha