سلامت نیوز : یک متخصص ارولوژی گفت: نیمی از مبتلایان به واریکوسل ممکن است پس از اینکه خود را به تیغ جراحی می‌سپارند نتیجه چندانی نبینند و بیماری دوباره برگردد ولی با روش جراحی میکروسکوپی بسیاری از عوارض از بین می‌رود.

امید پویان متخصص اورولوژی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: امروزه به دلیل عارضه واریکوسل، ممکن است برخی مردان امکان باروریشان تا حد زیادی کاهش یابد.

وی با اشاره به جزئیات این عارضه خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به این بیماری دچار اتساع عروق که بیشتر شبیه واریس است، می‌شوند و مبتلایان به واریکوسل معمولاً دچار واریس پا هم هستند.

کارکرد نامناسب دریچه‌های عروقی در جداره وریدها عامل اصلی ایجاد این مسئله است که این متخصص ارولوژی روی آن صحه گذاشت و گفت: کارکرد نامناسب دریچه در جداره رگ سبب می‌شود تا خون هنگام گردش به داخل وریدها بازگشت داشته باشد.

وی واریکوسل را در 4 رده ساده تا شدید تقسیم‌بندی کرد و گفت: مطالعات نشان داده افراد مبتلا به این عارضه معمولاً در باروری با مشکل مواجه می‌شوند که هر چه شدت این بیماری بیشتر باشد شانس باروری هم کمتر است ولی با جراحی می‌توان این نقیصه را برطرف کرد.

پویان گفت: در جراحی‌های قدیمی که بدون استفاده از میکروسکوپ انجام می‌شد در 16 تا 45 درصد موارد بازگشت بیماری گزارش شده است.

وی در مورد روش جدید جراحی میکروسکوپی واریکوسل گفت: در این روش با استفاده از میکروسکوپ و با یک برش بسیار کوچک وارد وریدها شده و آنها را می‌بندیم و بیمار پس از 6 تا 7 ساعت می‌تواند از بیمارستان مرخص شود و خیلی زود به شغل خود بازگردد.

پویان با اشاره به اینکه این جراحی روی 1500 بیمار مبتلا انجام شده گفت: شانس بازگشت بیماری در این روش جراحی بسیار کمتر است و میزان باروری در این افراد بسیار بالا می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha