سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به کمبود تختهای ICU و سوختگی در کشور گفت: تعداد تختهای روانی فقط 20 درصد نیاز بیماران کشور را تأمین می‌کند. نیاز ما 5 برابر بیش از آن است بنابراین قرار است هزار تخت روانی به مجموعه اضافه شود.

حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت تخت‌های روانی بیمارستانی افزود: 10 درصد از تختهای بیمارستان‌های جدید را به تخت‌های روانی اختصاص داده‌ایم و در اعتباربخشی آنها جدی هستیم.

وی ادامه داد: اما تأمین تخت در بیمارستانهای روانی از موضوعات دیگری است که در برخی از بیمارستان‌ها آن را انجام داده‌ایم و جبران 10 درصدی آن تا حدودی انجام شده است.

امامی رضوی گفت: 20 تا 30 هزار تخت جدید قرار است به مجموعه بیمارستانی کشور اضافه شود که از این تعداد حدود هزار عدد به تخت بیمارستان روانی اختصاص داده می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وضعیت‌ تخت‌های روانی در بیمارستان‌های تک تخصصی تا حدی جبران شده است و به نظر می‌رسد تعداد تخت‌های موجود فقط 20 درصد نیازمان را تأمین کند.

وی افزود: بنابراین در 80 درصد موارد با کمبود تخت‌های روانی مواجه هستیم و با وضع موجود فکر می‌کنم حدود  5 تا 6 هزار تخت فقط موجود است درحالی که نیاز ما 5 برابر بیش از آن است.

وی در مورد اینکه نسبت به راه‌اندازی بیمارستان‌های تک تخصصی انتقادهایی وارد است، گفت: ایجاد چنین بیمارستان‌هایی در برخی مناطق واقعاً تنها چاره کار است، در برخی مناطق به عنوان بیمارستان جایگزین و فرسوده مطرح است که باید جابه‌جا شوند.

امامی رضوی در مورد وضعیت تخت‌های ICU و CCU نیز گفت: در مورد تخت‌های CCU کمبودی وجود ندارد و به اندازه نیاز تأمین شده اما در مورد تخت‌های مراقبت‌های ویژه با کمبود 2 هزار تخت ICU مواجه هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت در مورد وضعیت تخت‌های سوختگی نیز گفت: وضعیت ما در زمینه تخت‌های سوختگی خوب است، در برخی از شهرستان‌ها و مراکز استان کمبودی وجود ندارد اما در تهران کمبود داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha