سلامت نیوز : مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ارائه خدمات درمان اعتیاد به مادران باردار یا نوزادان در حیطه صلاحیت‌های علمی و عملی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در بخش‌های درمانی مربوطه این خدمات ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدباقر صابری‌زفرقندی افزود: درمان نوزدانی که از مادران معتاد متولد می‌شوند موضوع تازه‌ای نیست و در بسیاری از بخش‌های زنان و زایمان توسط متخصصان نوزادان این امر صورت می گیرد.

وی افزود: در برخی از استان‌ها به دلیل اعتیاد مادران، این مسأله بیشتر خودش را نشان می‌دهد و به همین منظور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راهنمای درمان اعتیاد در بارداری و شیردهی را تدوین و ابلاغ کرده است.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد تصریح کرد: ارائه خدمات درمان اعتیاد به گروه‌های نیازمند از جمله مادران باردار یا نوزادان در حیطه صلاحیت‌های علمی و عملی دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در بخش‌های درمانی مربوطه این خدمات ارائه می‌شود.

صابری ادامه داد: براساس پروتکل‌ها و منابع معتبر علمی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی تاکنون مشکلی برای ارائه خدمات درمانی به این گروه خاص گزارش نشده است.

وی افزود: آنچه به عنوان خبر در مورد مرکز درمان اعتیاد نوزادان در بیمارستان امام خمینی مطرح است مربوط به مرکز تحقیقات ایدز کشور است که در آن بیمارستان مستقر می‌باشد.

وی گفت: در مرکز فوق زنان باردار مبتلا به ویروس ایدز اعم از معتاد یا غیرمعتاد تحت مراقبت‌های ویژه در دوران بارداری و پس از زایمان قرار می گیرند و چون نوزادان این مادران عموماً مبتلا به ایدز می‌باشند ضرورت توجه ویژه به این نوزادان به‌صورت متمرکز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha