یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

سلامت نیوز : این واقعیت که تلفن همراه امروزه به ضرورتی تفکیک‌ناپذیر از زندگی بشر تبدیل شده قابل انکار نیست اما وابستگی بیش از حد به این وسیله ارتباطی بدون شک سلامت انسان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گروهی از پزشکان در بررسی‌های جدید در رابطه با اثرات زیانبار تلفن همراه بر سلامت بدن به کاهش تعداد اسپرم‌ها (سلول‌های جنسی مردانه) و در نتیجه کاهش توان بارورسازی در مردان اشاره کرده و متذکر شدند: اکثر مردان تلفن همراه خود را در جیب شلوارشان می‌گذارند و یا آن را در قسمت کمربند نگهداری می‌کنند که این امر باعث کاهش تعداد اسپرم‌ها می‌شود.

همچنین به اعتقاد این پزشکان، امواج ساطع شده از تلفن همراه حتی بر کیفیت عملکرد اسپرم‌ها نیز تاثیر سوء می‌گذارد و به آن‌ها آسیب می‌رساند.

در یک مطالعه که توسط محققان آمریکایی صورت گرفت چندین نمونه‌برداری از اسپرم‌ها و آزمایش روی آنها انجام گرفت و این سلول‌های جنسی در معرض امواج تلفن همراه قرار داده شدند.

در این آزمایش مشخص شد حجم مولکول‌های زیان‌بار رادیکال آزاد در اسپرم‌هایی که در معرض امواج این وسیله قرار گرفته‌اند به مراتب بیشتر است.

از دیگر خطرات تماس زیاد با تلفن همراه می‌توان به تاثیر آن بر افرادی اشاره کرد که از دستگاه تنظیم ضربان قلب استفاده می‌کند.

به گفته متخصصان، تلفن همراه میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی قابل توجهی ایجاد می‌کند اما معمولا شدت این امواج نمی‌تواند بر ضربان قلب یا عملکرد این عضو حیاتی تاثیر بگذارد مگر در افرادی که از دستگاه تنظیم ضربان قلب استفاده می‌کنند چون این امواج می‌توانند روی تنظیم مجدد این دستگاه تاثیر نامطلوب بگذارند و امکان برنامه‌ریزی دوباره آن را با مشکل مواجه سازند.

از سوی دیگر افرادی که عادت دارند از تلفن همراه زیاد برای ارسال پیامک استفاده کنند نیز با خطر التهاب مفاصل انگشتان دست مواجه می‌شوند. ارسال زیاد پیامک با این وسیله باعث دردناک شدن مفاصل انگشت‌های دست شده و این وضعیت می‌تواند علامت اولیه التهاب مفاصل باشد.

همچنین نگه داشتن زیاد تلفن همراه در هنگام صحبت کردن به عضلات گردن فشار می‌آورد و به بروز درد در این ناحیه می‌انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha