یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 75961

سلامت نیوز : رییس کمیسیون ارتقای امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو از بازنگری در آیین نامه داروخانه‌ها و تصویب فاصله 250 متری میان داروخانه‌ها خبر داد و گفت: البته این مصوبه باید به تایید رییس سازمان غذا و دارو رسیده و سپس به مرحله اجرا در بیاید.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفت‌وگو با (ایسنا)، به اعلام نتایج حاصل از برگزاری جلسه کمیسیون در هفته گذشته پرداخت و گفت: پیشنهاداتی در خصوص تغییر حد فاصل بین داروخانه‌ها، نحوه صدور مجوز داروخانه‌ها، الکترونیک شدن سیستم داروخانه‌ها و اطلاعات دارویی و وضعیت داروخانه‌های روستایی و مناطق محروم در این جلسه ارائه شد.

وی درباره حد فاصل میان داروخانه‌ها گفت: در سال‌های گذشته، مطابق آیین نامه داروخانه‌ها، حد فاصل لازم برای تاسیس داروخانه‌ها 300 متر بود که در زمان ریاست دکتر شیبانی، رییس سازمان غذا و دارو به 200 متر کاهش یافت.

رییس کمیسیون ارتقای امور داروخانه‌های سازمان غذا و دارو افزود: در همان زمان نیز این تغییر مورد اعتراض ما بود و از آن ایراد گرفتیم که در جلسه اخیر نیز مورد بحث قرار گرفت و در این کمیسیون مصوب شد تا حد فاصل میان داروخانه‌ها از 200 متر به 250 متر افزایش یابد، البته مصوبات این کمیسیون خام هستند و باید ابتدا به تایید رییس سازمان و وزیر بهداشت برسند و سپس به مرحله اجرا دربیایند.

رییس انجمن داروسازان همچنین درباره الکترونیک شدن سیستم داروخانه‌ها، عنوان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های موجود در داروخانه‌ها برای الکترونیک شدن سیستم و اطلاعات دارویی فراهم نیست، البته این امر به گذر زمان احتیاج دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha