سلامت نیوز : پذیرش در انواع سهمیه در چهلمین آزمون دستیاری تخصصی وزارت بهداشت با رعایت مقررات کلی پذیرش و نیز سقف پذیرش در سهمیه انجام می‌شود.

پذیرش در سهمیه مازاد مناطق محروم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی حداکثر 10 درصد ظرفیت به صورت مازاد در رشته‌های مندرج در جدول شماره یک و با در نظر گرفتن سقف ظرفیت پذیرش مندرج در جدول شماره دو به داوطلبین واجد شرایط که 80 درصد حدنصاب قبولی در رشته محل انتخابی را کسب کرده‌اند، اختصاص می‌یابد.

واجدین شرایط سهمیه مازاد مناطق محروم زمان انتخاب رشته محل دارای محدودیت در انتخاب رشته محل نیستند، بر این اساس این دسته از داوطلبان مجاز می‌باشند در فرم انتخاب رشته محل علاوه بر انتخاب رشته‌های مورد نیاز سهمیه مازاد مناطق محروم،‌ دیگر رشته‌های مورد نظر خود را، در قالب سهمیه آزاد به ترتیب اولویت درج کنند.

متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم در صورت کسب حدنصاب پذیرش داوطلبان آزاد در یک رشته محل به صورت آزاد مورد پذیرش قرار می‌گیرند و پذیرش در این سهمیه با رعایت مقررات کلی پذیرش و نیز سقف پذیرش در منطقه محروم است.

پذیرش به صورت بورسیه نیروهای مسلح

واجدین شرایط استفاده از سهمیه مازاد 2.5 درصد نیروهای مسلح (مطابق استعلام از هر یک از ارگان‌های مربوطه) در زمان انتخاب رشته محل باید به جداول اطلاعیه دقت کنند.

پذیرش به صورت مازاد جهت مشمولین بورسیه نیروهای مسلح تا سقف مندرج در جدول شماره چهار انجام می شود.تایید یا عدم تایید افراد متقاضی جهت استفاده از مزایای سهمیه مازاد 2.5 درصد نیروهای مسلح از سوی ارگان‌های مربوطه، حسب مورد (سپاه، ارتش، نیروی انتظامی) بوده است و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.

پذیرش با استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان

داوطلبان واجد شرایط پذیرش به صورت مازاد استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر در دوره‌های تخصصی در صورت کسب 90 درصد نمره حد نصاب رشته محل انتخابی و در سقف 10 درصد ظرفیت به صورت مازاد مشمول قوانین پذیرش شناخته می‌شوند.

امتیاز نهایی هر داوطلب از حاصل جمع نمره آزمون با 65 درصد مجموع امتیازات ترجیحی کسب شده به دست خواهد آمد، همچنین اولویت انتخاب بر اساس امتیاز نهایی حاصله می‌باشد.

پذیرش به عنوان بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در این دوره داوطلبان یکه در فرم ثبت‌نام، مراتب تمایل خود به پذیرش به عنوان بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند و به سایت اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) جهت ارائه اطلاعات مورد درخواست آن نهاد مراجعه کرده‌اند، می‌توانند رشته‌های مندرج در اطلاعیه را در این دانشگاه انتخاب کنند.

مستخدمین رسمی، پیمانی وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها و نیز کادر ثابت نیروهای مسلح مشمول این نوع پذیرش نمی‌شود و پذیرش و گزینش نهایی رشته‌های مربوطه صرفا جهت مردان است.

پذیرش به عنوان بورسیه منوط به تایید مراجع ذیربط در آن نهاد است و داوطلبان واجد شرایط که در فرم انتخاب رشته، رشته‌های دانشگاه بقیه‌الله (عج) را انتخاب کنند، به ترتیب اولویت نمره و سه برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه بقیه‌الله (عج) جهت بررسی اعلام می‌شوند.

پذیرش نهایی رشته‌های دانشگاه بقیه الله (عج) از بین افراد واجد شرایط و منوط به گزینش نهایی آن دانشگاه خواهد بود.

متقاضیان استفاده از این نوع مزایای پذیرش محدودیتی جهت انتخاب سایر رشته‌ها و دانشگاه‌ها نخواهند داشت و اعلام نتیجه دانشگاه بقیه الله (عج) به صورت مجزا از اعلام نتیجه رشته محل‌های دیگر خواهد بود، بر این اساس داوطلب در صورت قبولی در یکی از رشته‌های دانشگاه بقیه الله (عج) و قبولی در سایر رشته‌ - محل‌ها بر حسب تمایل، مجاز به انتخاب و ثبت‌نام یکی از این رشته – محل‌ها می‌باشد.

تمام متقاضیان ذکر شده با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله (عج) مجاز به انتخاب رشته‌های جدول مربوطه هستند، تا پس از انجام مراحل گزینش در نهایت جذب به صورت بورسیه و استخدام رسمی سپاه پاسداران به عمل آید.

بیش از 15 هزار و 500 نفر در آزمون دستیاری دوره چهلم شرکت کردند که از این تعداد حدود 2 هزار و 200 نفر پذیرفته می شوند.این آزمون 5 اردیبهشت در 27 رشته و 30 شهر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha