سلامت نیوز : محمد آیتی چالشهای تولی گری تربیت بدنی وزارت بهداشت را مهمترین عامل در روند صعود و نزول برنامه‌های ورزشی کارکنان وزارت بهداشت در کشور معرفی کرد و با بیان این که 20 هزار دانشجوی علوم پزشکی فعالیت ورزشی می‌کنند، افزود: از بین این تعداد افرادی که فعالیت ورزشی می‌کنند حدود 3 هزار نفر از دانشجویان به مرحله نهایی المپیاد ورزشی می‌رسند و این عدد نشان دهنده یک فعالیت برنامه‌ریزی شده و تدوین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، برنامه‌های فرهنگی ورزشی درنظر گرفته شده برای کارکنان را نامطلوب عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت با حضور 400 هزار کارمند و عضو هیئت علمی، دومین وزارتخانه پرجمعیت کشور است و در بحث پرسنلی لازم است که برنامه‌های خاص و مفصلی در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی تدبیر شود.

وی با اشاره به تلاش معاونت دانشجویی برای اجرایی کردن برنامه‎های فرهنگی گفت: در این زمینه جشنواره قرآنی را مخصوص کارکنان و اعضای هیئت علمی هرساله برگزار می‌کنیم ولی درخصوص فعالیتهای تربیت بدنی پرسنل وزارت بهداشت، فعالیتهای چشمگیری انجام نشده است.

آیتی به تشکیلات تربیت بدنی وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: در این وزارت یک مدیریت تربیت بدنی وجود دارد آن هم در معاونت دانشجویی و فرهنگی است. ما اعتقاد داریم اگر بخواهیم یک برنامه ریزی مدون، منظم و هدفمندی داشته باشیم باید متولی ورزش کارکنان در وزارت بهداشت یک ارگان و یک مرکز یا اداره باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت درخصوص حل مشکل برنامه‌ریزی ورزش کارکنان این وزارتخانه اذعان داشت: ما پیشنهاد خود را هم به شورای معاونین وزارت بهداشت و هم به شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت در این زمینه داده‌ایم که بهتر است این مسئولیتها تجمیع شود و یک مرکز متولی فعالیتهای ورزشی کل وزارت برای ورزش دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور باشد.

وی در پایان اشاره کرد: امیدواریم اتفاق تجمیع تولی گری تربیت بدنی وزارت بهداشت در بحث دانشجویان و کارکنان به وقوع بپیوندد و تمام فعالیتهای ورزشی در یک جا متمرکز شود و یک واحد سیاستگذاری و برنامه ریزی آن را در دست بگیرد تا بتوانیم برای پرسنل وزارت بهداشت نیز خدمات و وظایف خود را در زمینه ورزش و امر سلامت ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha