یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 75983
سلامت نیوز : محمد حسن طریقت منفرد در مراسم رونمایی از سند طب سنتی و داروهای سنتی بیان داشت: طب نوین هم اکنون در دنیا به تجارت تبدیل شده و پشت سر آن شرکت های قدرتمند جهانی قرار گرفته اند، این طب در کنار فواید زیادی که دارد عوارضی هم تحمیل می کند که امیدواریم با راه اندازی کامل چرخه طب سنتی در کشور به عنوان طب مکمل، این مشکلات برطرف شود.

بهره‌برداری کشورهای توسعه یافته از طب سنتی ایرانی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وزیر بهداشت افزود: من همیشه غصه می‌خوردم که چرا در قلب اروپا، کشورهای توسعه یافته از طب سنتی و بومی ما و سایر کشورها از جمله طب سوزنی چین بهره‌های فراوانی می برند ولی ما از این سرمایه تاریخی و مذهبی خودمان یعنی طب ایرانی و سنتی غافل هستیم.

وی ادامه داد: کارتل دارو در دنیا بعد از کارتل نفت از مهم ترین کارتل‌های اقتصادی است و من خودم پایان نامه دکترایم را در یکی از مهم ترین موسسات دارویی دنیا گذرانده ام و به اهمیت آن واقفم.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه طب سنتی و ایرانی در طول سال‌های گذشته به دلیل کم توجهی به بازار وارد شده و فساد به آن رسوخ کرده است که امیدواریم با استفاده درست از آن در کنار طب نوین، بهره های زیادی نصیب کشور شده و این عوارض برطرف شود.
دکتر طریقت منفرد ادامه داد: امیدوارم برای بهره‌گیری بیشتر از این طب شاهد آموزش طبیبان جوان در این خصوص هم باشیم و فواید زیاد طب سنتی و ایرانی در برنامه های آموزشی طب عمومی گنجانده شود.

قدردانی از افرادی که طب سنتی را شکوفا کردند
وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش های معاون اول رییس جمهور که در تثبیت طب سنتی و ایرانی کوشش های زیادی انجام داده است، افزود: برای رسیدن به چنین روزی و رونمایی از سند طب ایرانی و سنتی، شاهد تلاش های افراد زیادی بودیم که به طور خاموش فعالیت می کردند، از جمله این افراد دکتر ولایتی بودند که جا دارد از تلاش های این عزیزان قدردانی کنیم.

سدّ عدم برخورداری از طب سنتی در دولت نهم شکسته شد
وی با اشاره به این که در دولت های نهم و دهم سد عدم برخورداری کشور و نظام سلامت از طب سنتی شکسته شد، گفت: در این دوران دانشکده های طب سنتی ایجاد و گسترش یافتند و امروز شاهد برنامه رونمایی از سند ملی طب ایرانی و سنتی و ورود رسمی آن به نظام سلامت کشور هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha