دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 76033
سلامت نیوز : یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی گفت: در پولیپ‌های متعدد، بیمار باید تحت عمل آندوسکوپی با بیهوشی عمومی قرار گیرد و اگر همراه برداشتن پولیپ‌ها، جراحی آندوسکوپی هم لازم باشد این عمل نیز انجام می گیرد، چون پولیپ‌های بینی عود کننده هستند، پس از انجام عمل جراحی هم بیمار باید تحت کنترل بهداشتی باشد.

دکتر خشایار احمدی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه پولیپ‌های بینی توده‌های کیسه مانندی از جنس مخاط متورم هستند، گفت: پولیپ‌ها در بالای حفره بینی و به طرف فضاهای خالی رشد می کنند و اغلب متعدد هستند.

وی با تاکید براینکه پولیپ‌ها موجب بسته شدن راه تنفسی می‌شوند، گفت: پولیپ‌ها اگر بزرگ باشند، موجب بسته شدن راه تنفسی و تنفس دهانی می‌شوند به ویژه در کودکان که باید با دهان باز تنفس کنند.

دکتر احمدی با بیان اینکه پولیپ‌های بینی اغلب همراه با آلرژی و آسم هستند، گفت: ایجاد پولیپ به علت عکس العمل اختلال سیستم ایمنی است، در پولیپ‌های متعدد باید با انجام سی تی اسکن، حدود ضایعات به دقت مشخص و بررسی شود تا در صورت وجود عفونت درمان لازم انجام شود.

این جراح و متخصص گوش، گلو و بینی تصریح کرد: اگر پس از درمان دارویی پولیپ، انسداد بینی ادامه داشته باشد، عمل جراحی بر اساس صلاحدید پزشک و شرایط بیماری، باید انجام شود.

وی گفت: در پولیپ‌های واحد بینی، حداکثر موارد عمل جراحی سرپایی و با بی حسی موضعی و معمولا بدون خونریزی است و مدت استراحت کوتاه است.

دکتر احمدی یادآور شد: در پولیپ‌های متعدد، بیمار باید تحت عمل آندوسکوپی با بیهوشی عمومی قرار گیرد و اگر همراه برداشتن پولیپ‌ها، جراحی آندوسکوپی هم لازم باشد این عمل نیز انجام می گیرد، چون پولیپ‌های بینی عود کننده هستند، پس از انجام عمل جراحی هم بیماران باید تحت کنترل بهداشتی باشند.

وی گفت: عوارض این عمل جراحی شامل خونریزی و عفونت است که بروز آن به کیفیت عمل جراحی، میزان تجربه و دقت جراح و احتمال ناهنجاری‌های حفرات بینی و سینوس‌ها بستگی دارد که عموما قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha