در هیچ کجای دنیا این طور نیست که تنها پزشک رئیس بیمارستان باشد و شرایط فعلی سلامت به علت پزشک گرایی، وزارت بهداشت دچار بحران است.

دولت آینده حوزه سلامت را از پزشک گرایی نجات دهد
سلامت نیوز : در هیچ کجای دنیا این طور نیست که تنها پزشک رئیس بیمارستان باشد و شرایط فعلی سلامت به علت پزشک گرایی، وزارت بهداشت دچار بحران است.

دکتر علی کائیدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وزیر بهداشت دولت آینده باید برنامه داشته باشد و در اجرای برنامه پنجم مرتبط با حوزه سلامت، تجمیع بیمه ها و اولویت های بهداشت و درمان بتواند با چشم اندازی درست و روشن حرکت کند.

وی با بیان اینکه حاشیه سازی حوزه سلامت را دچار بحران ساخته است خاطر نشان کرد: مسئله دارو از مهم ترین مسائل حوزه سلامت است اما بوسیله مسئولین نادیده گرفته شده است.

وی افزود: ارز مبادله ای خود باعث سه برابر شدن قیمت دارو می شود در حالیکه مسئولین برای تثبیت ارز مبادله ای در تلاش بودند.

وی گفت: اگر نگاهی به بیمارستان های دولتی بیاندازیم می بینیم اغلب عمل های جراحی موکول به 2 تا 3 ماه بعد می شود و بیمارستان های خصوصی هم که هزینه های سرسام آوری دارند در این میان این بیماران هستند که تمام خسارات و ضررهای ناشی از بی کفایتی مسئولین را متحمل می شوند.

وی تصریح کرد: دولت آینده و وزیر بهداشت آینده باید در حوزه سلامت سعی کند از پزشک گرایی پرهیز کنند تا جلوی ضربات بیشتر به نظام سلامت گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha