یک کارشناس علوم تغذیه ، از چاقی به عنوان مادر بیماریها نام برد و افزود: چاقی را می توان ام الامراض دانست.

سپیده صنایع، متخصص رژیم درمانی و کارشناس علوم تغذیه در گفتگو با مهر، تصریح کرد: بروز بسیاری از بیماریهای خطرناک، ناشی از چاقی و اضافه وزن افراد است.

استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی، نقرس و ضایعات مفصلی اشاره کرد و افزود: زمانی که وزن بدن، 10 درصد بیشتر از وزن ایده آل شود، فرد دچار اضافه وزن شده است.

وی همچنین چاقی را، شامل افزایش 15 تا 20 درصدی وزن، بیشتر از اضافه وزن بدن دانست و گفت: جامعه تا حدودی با آموزشهای پیشگیری از چاقی آشنا شده است اما کافی نیست و چاقی مسئله ای مدت دار است که می بایست همواره برای پیشگیری از عوارض آن، برنامه های جامع را در دستور کار قرار داد.

این متخصص رژیم درمانی، دور شدن جامعه از مصرف غذاهای سنتی و روی آوردن به غذاهای آماده را، از مهم ترین عوامل در بروز چاقی دانست و افزود: ترک عادات غذاهای ایرانی و سنتی و هجوم به سمت غذاهای غربی، باعث افزایش چاقی شده است.

صنایع با اشاره به اینکه اغلب غذاهای آماده فاقد پروتئین است، اظهار داشت: خانواده می بایست بیش از پیش، بر روی تغذیه کودکان کنترل داشته باشند و سعی کنند بچه های خود را از مصرف غذاهای شکم پر کن، منصرف کنند.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha