سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه خدمات پرستاری که 6 سال قبل به تصویب مجلس رسیده است، گفت: کمبود پرستار در کشور باعث شده تا بسیاری از خدمات پرستاران توسط بهیاران و کمک بهیاران ارایه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ سیامك مره صدق با انتقاد از اینکه نزدیک به ۶ سال است که از تصویب قانون تعرفه خدمات پرستاری گذشته اما هنوز به مرحله اجرا درنیامده است، افزود: مجلس تاکنون در رابطه با پرستاران، چند قانون را به تصویب رسانده که متاسفانه در اجرا با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: قانون تغییر ساعت کار پرستاران که از قانون تعرفه خدمات پرستاری هم مهم‌تر است تاکنون به اجرا در نیامده و تنها در تعدا انگشت شماری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی این قانون اجرایی شده است.

مره صدق، اجرای قانون تعیین تعرفه‌های خدمات پرستاری را منوط به تامین منابع مالی توسط سازمان‌های بیمه‌گر خواند و تصریح کرد: جدای از این قانون، در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت تعهداتشان مشکل دارند برهمین اساس لازم است شرایطی فراهم شود تا این سازمان بتواند به تعهدات خود عمل کند.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت کار پرستاران در گرو اجرای قانون تعیین تعرفه‌های خدمات پرستاری است، یادآور شد: به طور حتم افزایش کیفیت کار پرستاری باعث ارتقای سطح خدمات رسانی در مجموعه‌های درمانی و بیمارستانی و کوتاه شدن طول دوره درمان بیماران می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر کمبود نیروی پرستار در کشور، افزود: در حال حاضر باید به ازای هر پزشک ۲ الی ۳ پرستار وجود داشته باشد که متاسفانه بیمارستان‌های کشور با این آمار فاصله زیادی دارند.

وی با انتقاد از اینکه وضعیت کمبود پرستار در کشور به مراتب بدتر از کمبود پزشک است، ادامه داد: امروزه بسیاری از پرستاران به دلیل وضعیت نامطلوب در این حرفه، به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند که همین امر بر کمبود پرستار دامن زده است.

مره صدق با بیان اینکه علاوه بر کمبود پرستار در شهرستان‌ها، این معضل در مراکز استانها هم دیده شده است، تصریح کرد: امروزه بسیاری از خدمات پرستاران از سوی بهیاران و کمک بهیاران ارایه می‌شود چراکه سهمیه پیراپزشکی به صورت دایمی همچون سهمیه پزشکان افزایش نداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدواریم نگاه دولت آینده به حرفه پرستاری به گونه‌ای باشد تا معضلات را از سر راه برداشته و منجر به انگیزه و علاقه بیشتر افراد به شغل پرستاری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha