سلامت نیوز : معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ارائه خدمات امدادی و سلامت به عمره گزاران جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود و تیم‌های پزشکی درصدد هستند تا زائران با کمترین مشکل سفرشان را به پایان برسانند.

ولید دنده بر در گفتگو با مهر با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی پایگاه‌های امدادی برای رفاه حال عمره گزاران گفت: در شهر مدینه ۵ مرکز درمانی ثابت، یک درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی، ۴ مطب، ۲ پایگاه امدادی، یک اورژانس سیار و یک اورژانس ثابت مشغول به فعالیت است، که بازدید از این مراکز نشان داد، خدمات با بهترین کیفیت به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: واحد اورژانسی سیار در منطقه میقات الشجره و اورژانس ثابت در بین راه مدینه و مکه در منطقه‌ای به نام بین‌الحرمین واقع شده است و در صورت نیاز عمره‌گزاران به مناطق مختلف اعزام می‌شود. همچنین ۷ مرکز درمانی، ۱ درمانگاه شبانه‌روزی تخصصی، ۲ درمانگاه عمومی ۱۶ ساعته و ۴ مطب ۸ ساعته نیز در مکه مکرمه آماده خدمت‌رسانی به زائران است که بخش‌های درمانی این مراکز شامل داخلی، زنان، قلب و عروق، پزشکی عمومی و کارشناسی بهداشت است که بدون هیچ زمان تعطیلی و به طور مدام به ارائه خدمات صادقانه و خالصانه مشغول هستند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ابتدای شروع عمره مفرده تا به حال ۳۱۵ هزار ویزیت در این دو شهر زیارتی انجام شده است گفت: ۱۱۵ هزار خدمات پیراپزشکی، پانسمان ریال نوار قلب، تست قند خون، جراحی سرپایی و سرم درمانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این مدت بوده است. همچنین حدود هزار و ۱۰۰ بیمار نیز از ابتدای شروع حج عمره مفرده به بیمارستان‌های کشور میزبان اعزام شده‌اند که این بیماران بعد از بهره‌مندی از سطح خدمات امدادی و نیاز به خدمات گسترده‌تر به بیمارستان‌ها اعزام و پس از بهبودی عازم کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این میان ۳۲ بیمار نیز به دلیل شرایط جسمی و روند بیماری که داشتند، با توجه به تصمیم تیم پزشکی به ایران بازگردادنده شدند و مراحل درمان آنها در کشور خودمان در حال پیگیری است.

دنده‌بر در ادامه به دیالیز ۷۵۰ زائر عمره اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های مهم تیم‌های اعزامی به مکه مکرمه و مدینه منوره، دیالیز بیش از ۷۵۰ زائر بیمار بوده است که در هر مرحله حدود ۶ ساعت زمان سپری شده است.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به انجام موفقیت‌آمیز ۱۰ عمل جراحی بزرگ اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین جراحی‌های صورت گرفته در خصوص تبدیل، تعویض و یا پیوند عروق قلبی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۱ زائر خانه خدا با عملیات احیا به زندگی دوباره بازگشته‌اند افزود: ۵ مورد احیا در مدینه و ۶ عملیات احیا نیز در مکه مکرمه انجام شده است که یکی از این زائران، مرد تونسی بود، که با تلاش تیم مستقر شده در پایگاه امدادی مدینه به زندگی بازگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha