سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه گرد و غبار گفت: متاسفانه موج جدید سرطان ناشی از ریزگردها در راه است و با توجه به فراگیری این معضل در بسیاری از استان های کشور سلامتی مردم به خطر افتاده است.

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با پانا، درخصوص کاهش میزان بودجه مقابله با گرد و غبار در سال جاری، اظهار کرد: امسال 55 میلیارد تومان به منظور مقابله با حل این بحران در نظر گرفته شد که البته این میزان نسبت به سال های گذشته کمتر است اما با توجه به اینکه موضوع ریزگردها باید در اولویت قرار گیرد، مسئولان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

اقدامات حل معضل ریزگردها کافی نیست
نماینده اردبیل با بیان اینکه اقداماتی که در راستای حل این معضل زیست محیطی صورت گرفته کافی نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه برنامه مدونی از سوی سازمان های مسئول و مدیران مربوطه ارائه نشده است. هر چند در سال جاری برای این موضوع اعتباری در نظر گرفته شد اما تنها اختصاص بودجه کافی نیست و باید برنامه و هدف مشخصی را برای این موضوع داشت.
عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال 55 میلیارد تومان برای موضوع گرد و غبار در نظر گرفته شده است لذا دولت هرچه سریعتر باید بودجه را منعکس کند و این اعتبار تختصیص یابد.
موج جدید سرطان ناشی از ریزگردها در راه است
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرات ریزگردها و تهدید سلامتی مردم، گفت: متاسفانه موج جدید سرطان ناشی از ریزگردها در راه است و سلامت مردم با وجود این مساله در خطر افتاده است.لذا می بایست اعتبار مورد نیاز را هرچه سریعتر در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید بتواند مشکل ریزگردها را با ارائه راهکارها و اتخاذ تصمیم های مناسب مرتفع کند، تا این معضل خسران آور حل شود.
پیرموذن در پاسخ  با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته صرف مقابله با گرد و غبار می شود یا خیر، گفت: مبلغی که امسال تخصیص می یابد، صرف هزینه ‌های مقابله با ریزگردها و تجهیز دستگاه ‌های هواشناسی خواهد شد و اینگونه نخواهد بود که صرف امور دیگر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha