سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: اولین کشوری هستیم که در دنیا می‌خواهیم خدمات پرستاری را تعرفه‌گذاری کنیم و این ابتکاری است که به نام ایران ثبت خواهد شد البته اجرای این قانون به ۱۵۰۰ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که متأسفانه هنوز تأمین نشده است.

حسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با فارس، در مورد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: با توجه به اینکه این اولین بار است که در دنیا تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پیگیری می‌شود، بالاخره کار کارشناسی آن مقداری مشکل است. در مورد تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی سالهاست که در دنیا اجرا می‌شود و بالاخره روشهای مشخصی وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد و آنها را بومی‌سازی کرد.

وی گفت: اما در مورد خدمات پرستاری اولین کشوری هستیم که در دنیا می‌خواهیم خدمات پرستاری را تعرفه‌گذاری کنیم و « این یک ابتکاری است در دنیا که در کشور ما انجام می‌شود».

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این پرسش که این قانون کی اجرایی می‌شود و چقدر اعتبار می‌خواهد اضافه کرد: اعتبار آن بستگی به این دارد که چه مقدار از خدمات پرستاری را می‌خواهیم تعرفه‌گذاری کنیم و بر اساس آ‌ن از ۱۵۰۰ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و علت اینکه تا به حال این قانون اجرا نشده است نیز همین است که تا به حال بودجه آن را نداده‌اند، هر وقت بودجه آن تأمین شد، اجرا می‌شود.

طریقت منفرد در پاسخ به این پرسش فارس که آیا اجرای این قانون هزینه‌های درمانی مردم را کم خواهد کرد توضیح داد: هیچ وقت افزایش هزینه‌های درمان موجب کاهش سهم پرداختی مردم یا دولت نمی‌شود، بنابراین باید دقت کنیم که بی‌گدار به آب نزنیم و کاری نکنیم که موجب افزایش سهم مردم  در هزینه‌های سلامت بشود.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با گذشت بیش از ۷ سال از زمان تصویب آن هنوز هیچ اقدامی در دولت برای اجرای آن انجام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha