سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با بی‌تفاوتی مسئولان در حال حاضر ۲۲ استان کشورمان با نفوذ ریزگرد‌ها رو به رو هستند، گفت: در این ارتباط پیش‌نویس طرحی به منظور حمایت از استان‌های مورد هجوم این پدیده در مجلس در دست تهیه و تدوین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عباس پاپی‌زاده افزود: منشاء اصلی ایجاد ریزگرد‌ها خارجی بوده و از کشورهای همسایه وارد کشورمان می‌شود، ضمن اینکه به علت عدم مدیریت مطلوب آب و سدسازی بسیار در کشور، این پدیده منشاء داخلی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران باید از طریق مراجع بین‌المللی پیگیر موضوع ریزگرد‌ها باشد، اظهار کرد: همان‌طور که ایران فعالیت‌های بسیار و کمک‌های زیادی از جمله ساخت مدرسه و بیمارستان در کشور عراق دارد، باید معضل ریزگرد‌ها را نیز با این کشور حل کند.

پاپی‌زاده با بیان اینکه اختصاص اعتبار حل معضل ریزگرد‌ها به سازمان حفاظت محیط زیست باعث عقب‌نشینی اعتراضی سازمان جنگل‌ها شد، تصریح کرد: مدیران سازمان جنگل‌ها بار‌ها اعلام کرده‌اند که مبارزه با بیان‌زایی تخصص اصلی این سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از پس حل معضل ریزگرد‌ها بر نمی‌آید و نه گفت ‌و گو‌هایش با طرف عراقی به جایی رسیده و نه هشدار‌هایش در مجامع بین‌المللی نتیجه‌ای داده، اضافه کرد: ایران برای حل این بحران زیست محیطی حق دارد پیگیر موضوع از طریق مراجع بین‌المللی باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان با ذکر این نکته که در راستای حل معضل ریزگرد‌ها دو موضوع مطرح است، خاطرنشان کرد: ابتدا می‌بایست مناطق بحران‌زا مدیریت شوند و سپس هنگامی که بحران بر طرف شد، می‌باید خساراتی که به ایران وارد شده توسط کشورهایی که منشاء ریزگرد‌ها هستند، جبران شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha