سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو از اختصاص 650 میلیون دلار ارز دارویی از اواسط اردیبهشت امسال تاکنون از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر عباس حاجی آخوندی گفت: با عنایت دولت و بانک مرکزی سازمان غذا و دارو، به روز از حمایتهای ارزی بهره مند می شود، به طوریکه از اواسط اردیبهشت ماه امسال تاکنون 650 میلیون دلار ارز به دارو اختصاص یافته است.

وی افزود: البته این اختصاص ارز برای عملیاتی شدن پروسه ای را باید طی کند که تاکنون 320 میلیون دلار آن عملیاتی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: ارز دارو فقط مختص داروهای وارداتی نیست و تولیدکنندگان مواد اولیه برای تولید دارو در کشور نیز به این ارز نیاز دارند.

حاجی آخوندی بیان داشت: با توجه به اختصاص مرتب ارز هم اکنون تدابیر لازم برای ادامه روند چرخه تولید و چرخه تامین دارو در سازمان غذا و دارو، آغاز شده است.

وی در خصوص بحث دپو شدن دارو در گمرکات نیز بیان داشت: داروی دپو شده در گمرکات وجود ندارد ولی برخی صاحبان داروهای موجود در گمرک به دلیل تفاوت مبلغ ارز مرجع و  مبادلاتی برای ترخیص داروهایشان به مشکلاتی برخورده اند که در حال رایزنی برای مرتفع کردن آن هستیم.

حاجی آخوندی در توضیح مشکل این افراد، گفت: این افراد فکر می کردند برای ترخیص دارویشان ارز مرجع دریافت می کنند ولی با اختصاص ارز مبادلاتی به دارو، تفاوت مبالغ ترخیص ارقام میلیاردی می شود و این عده کمی دچار کمبود نقدینگی شده اند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha