سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران، از سازمان امور مالیاتی برای قرار دادن داروخانه ها در لیست اتحادیه ها و اصناف انتقاد کرد و گفت: داروخانه ها، انجمن هستند و بر اساس قوانین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت فعالیت می کنند.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفتگو با مهر اظهارداشت: تفسیر نادرست از قانون باعث شده تا سازمان امور مالیاتی، داروخانه ها را جزو اتحادیه و اصناف قرار دهد. در حالی که ما انجمن هستیم و قوانین داروخانه ها بر اساس اصول کاری سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت تعیین می شود.

وی با تاکید بر اینکه به دفعات این موضوع را متذکر شده ایم و به مدیران سازمان امور مالیاتی گفته ایم که ما اتحادیه و اصناف نیستیم، تصریح کرد: متاسفانه وزارت دارایی این موضوع را قبول ندارد و داروخانه ها را در ردیف مشاغل زیرمجموعه اتحادیه ها و اصناف قرار داده است.

مژدهی آذر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سازمان امور مالیاتی و رئیس کل امور مالیاتی کشور برای حل این مشکل، افزود: امروز هم جلسه ای با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس داریم تا این مسائل را مطرح کنیم.

رئیس انجمن داروسازان ایران با انتقاد از تفسیر غلط سازمان امور مالیاتی از قوانین، گفت: گذاشتن صندوق در داروخانه و نصب نرم افزار سازمان امور مالیاتی برای انتقال اطلاعات فروش دارو، اصلا قابل قبول نیست. چون کارکرد داروخانه مشخص است و دارو را از دولت خریداری می کند.

وی افزود: این قبیل اقدامات برای مشاغلی مثل پارچه فروشی و آهن فروشی است که خرید آنها مشخص نیست.

مژدهی آذر ابراز امیدواری کرد با رایزنی و گفتگو با مسئولان وزارت دارایی و نمایندگان مجلس، این مشکل بزودی برطرف شده و فضا برای فعالیت داروخانه ها بیش از پیش تسهیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha