سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 76116
سلامت نیوز :هر چند مردان تغییرات فیزیکی بارداری را تجربه نمی کنند اما در عین حال حس پدر شدن و داشتن بچه باعث به وجود آمدن تغییرات دیگری در آن ها می شود مانند تغییرات عاطفی، تغییرات مالی و تغییرات اجتماعی. در واقع پدرشدن احساسات بسیار قوی، جالب و لذت بخشی از عشق و صمیمیت را در فرد ایجاد می کند. پدرشدن، هویت جدیدی به مردان می بخشد و باعث به وجود آمدن حس تمامیت و تکامل در زندگی آنان می شود.

از پدر شدن می ترسید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ گاهی اوقات دوران بارداری همسر و پدر شدن برای بسیاری از مردان اضطراب آور است. پذیرفتن تعهد جدید و مسئولیت تازه، نداشتن تجربه در بزرگ کردن کودک ،مشکلات مالی یا عاطفی ودرک نکردن زن طی دوران بارداری و به وجود آمدن یک رابطه سه گانه با به دنیا آمدن نوزاد می تواند موجب ایجاد این ترس و دلهره در مردان شود. بسیاری از مردان جوان نمی دانند کودکی که به دنیا خواهد آمد، چه جایگاهی در زندگی شان خواهد داشت. بسیاری از مردان حتی پس از فارغ شدن همسرشان از روابط معمول خود بیمناکند. بعضی از مردان از مسئولیت جدیدی که با به دنیا آمدن فرزندشان باید به عهده بگیرند مضطرب می شوند و درباره این که آیا از عهده این مسئولیت بر می آیند یانه دچار تردید می شوند. نکات زیر به شما کمک می کند تا فرآیند پدر شدن آسان تر شود:

۱) دوران بارداری همسر فرصت بسیار خوبی برای شماست تا خود را برای پدر شدن آماده کنید. پس این واقعیت را که به زودی پدر می شوید بپذیرید و خود را آماده پذیرایی از فرزندتان کنید.

۲) موقعیت های ناشناخته باعث اضطراب بیشتر در افراد می شود و پدر شدن هم می تواند موقعیتی جدید باشد که شما را دچار اضطراب کند. پس سعی کنید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. مثلاً کتاب هایی درباره نگهداری از فرزند بخوانید. با پدران دیگر صحبت و از تجربه های آن ها استفاده کنید.

۳) همسرتان را در معاینات پزشکی و جلسات سونوگرافی همراهی کنید. وقتی جنین را می بینید احساس پدر شدن برای شما واقعی تر می شود.

۴) به همراه همسرتان در کلاس های آمادگی برای والد شدن که در دوران بارداری برای زوجین برگزار می شود شرکت کنید.

۵) درباره زندگی بعد از پدر شدن برنامه ریزی کنید. تغییراتی را که باید در ساعات کاری یا دیگر برنامه های خود دهید در نظر بگیرید.

۶) درباره مسائل مالی نیز برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید که بیشتر از هر زمانی بعد از تولد فرزندتان به پس انداز نیاز دارید.

۷) در دوران بارداری با فرزندی که هنوز به دنیا نیامده ارتباط برقرار کنید. با او صحبت کنید، برای او قرآن، دعا ، کتاب و شعر بخوانید.

۸) بنویسید که درباره آینده فرزندتان چه آرزوها و نگرانی هایی دارید؟ فهرستی را که تهیه کرده اید دوباره بررسی کنید و اگر درباره چیزی واقعاً نگرانید با فرد معتمدی درباره آن صحبت کنید.

۹) زن و مرد هردو توانایی ذاتی برای بزرگ کردن فرزندشان را دارند. پس گمان نکنید که مسئولیت بزرگ کردن فرزندتان تنها به عهده همسرتان است.

۱۰) اگر گاهی اوقات دچار ترس یا اضطراب شدید خود را سرزنش نکنید و سعی کنید دلیل این ترس و نگرانی را پیدا و آن راحل کنید.

۱۱) اگر عادات ناپسندی مانند کشیدن سیگار، مصرف مواد مخدر، دروغ گویی، انجام کارهای خلاف قانون و عرف دارید 9 ماه فرصت دارید که آن ها را ترک کنید. فراموش نکنید که پدر و مادر اولین و بزرگ ترین الگوهای فرزند در زندگی هستند. پس عادات خوب مانند مطالعه و ورزش را جایگزین عادات بد کنید.

۱۲) اگر در رابطه زناشویی با همسرتان مشکل جدی دارید هم اکنون آن را حل کنید. هیچ چیز برای فرزندتان بهتر از یک پدر و مادر شاد و خوشبخت نیست.

۱۳) درباره شیوه تربیتی که برای فرزندتان اعمال خواهید کرد با همسرتان مشورت کنید و در این باره به توافق برسید.

1+13) اگر با انجام همه این موارد بازهم اضطراب و ترید زیادی دارید به روانشناس مراجعه کنید شاید ریشه نگرانی تان جای دیگری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha