سلامت نیوز : مطالعات اخیر محققان نشان می دهد که ضربان نامنظم قلب، تهدیدی جدی برای مشکلات مربوط به حافظه و تمرکز ذهن محسوب می‌شود.احتمال بروز مشکلات فکری و حافظه در افرادی که تپش قلب نامنظمی دارند به مراتب بیشتر از سایرین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ به طور معمول، بروز مشکلات فکری و حافظه با گذشت زمان و افزایش سن کاملاً عادی است ولی تحقیقات نشان می دهد که افرادی که ضربان قلبشان نامنظم است و به اصطلاح تپش قلب دارند، خیلی زودتر از حد معمول گرفتار مشکلات فکری و حافظه می شوند. در واقع می توان گفت که سلامت قلب مهمترین عامل در سلامت مغز است.

در آزمایش دانشگاه «آلابامای بیرمنگام» آمریکا ۱۰۰ زن و مرد بالای ۶۵ سال به مدت ۱۰ سال مورد بررسی دقیق گرفتند؛ از این افراد به طور منظم آزمایش های قلبی و مغزی صورت گرفت و تمام مدت، عملکرد حافظه آنان کنترل شد، نتایج حاکی از آن بود که افرادی که در طی این مدت مشکلات دهلیزی قلب داشتند، چهار برابر سریعتر از سایرین حافظه خود را از دست دادند.

متخصصان به افراد توصیه می کنند که هر شش ماه یکبار برای معاینه قلب خود به پزشک متخصص مراجعه کنند و عوامل استرس زا را از خود دور کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha