سلامت نیوز : معاون غذای سازمان غذا و دارو گفت: هیچ مدرکی مبنی بر وجود برنج‌های آلوده در کشور یافت نشد و مطالب نماینده مجلسی که برنج های آلوده را عنوان کرده بود مستند نبوده است و هیچ اطلاعاتی در این زمینه به سازمان غذا و دارو ارائه نشد.

دکتر محمد رضا فاضلی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که مقوله برنج‌های آلوده و بررسی‌های سازمان غذا و دارو به کجا ختم شد، اظهارداشت: اخبار برنج‌های آلوده کاملاً نامستند بود و ما پس از بررسی‌ها، هیچ مستندی مبنی بر وجود برنج آلوده در کشور پیدا نکردیم.

وی افزود: این اخبار برنج‌های آلوده توسط نماینده‌ای از مجلس منتشر شده بود که ما نیز به آنان اعلام کردیم اگر موردی از برنج‌های آلوده در کشور وجود دارد آدرس دقیق آن را به ما اعلام کنند تا ما پیگیری‌های لازم را انجام دهیم ولی در این زمینه هیچ اطلاعاتی به ما ارائه داده نشد و ما نیز براساس بررسی‌های خودمان به هیچ‌گونه برنج آلوده در کشور دست پیدا نکردیم.

دکتر فاضلی در پاسخ به این پرسش که فراخوان و دعوت از شرکت‌های بازرسی و ممیزی GMP و ایمنی مواد غذایی جهت همکاری با سازمان غذا و دارو به چه صورت تعریف می‌شود، تصریح کرد: در گذشته این بازرسی‌ها توسط سازمان غذا و دارو صورت می‌پذیرفت ولی در روند جدید تصمیم بر آن شده است تا به شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی تخصصی در حوزه نظارت مجوزهای لازم برای نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی در کشور ارائه شود.

وی در تشریح این فراخوان تصریح کرد: این فراخوان برای این است که چون در گذشته این نظارت بر عهده چند شرکت بود می‌خواهیم از این انحصار خارج شویم تا شرکت‌ها و موسسات بین‌المللی در حوزه نظارت بتوانند پس از ارائه درخواست و بررسی کمیته مربوطه مجوز نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی را در کشور کسب کنند.

دکتر فاضلی در پاسخ به این پرسش که این مقوله چه دستاوردهایی می‌تواند در حوزه نظارت بر مواد غذایی کشور داشته باشد، افزود: در حال حاضر در دنیا شرکت‌های متعدد بین‌المللی در عرصه نظارت بر خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند و کشور ما نیز می‌تواند از حضور این شرکت‌های بین المللی بهره‌مند شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا براساس این فراخوان و متعاقب آن حضور شرکت‌های بین المللی و داخلی در عرصه نظارت بر خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی ما شاهد ارتقا نظارت ها خواهیم بود، خاطرنشان کرد: البته تمام این نظارت‌ها براساس یک ساختار قانونی که از گذشته نیز در سازمان غذا و دارو حاکم بود صورت می‌پذیرد ولی می‌توانیم امیدوار باشیم که با حضور گسترده شرکت‌های بین المللی و داخلی برای نظارت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، ما شاهد نظارت‌های بهتری در این زمینه در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha