سلامت نیوز : محققان دانشگاه براون با انجام تحقیقات جدید دریافتند که تغذیه با شیر مادر نقش مهمی در رشد مغز در نوزادان ایفا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ تیم تحقیقاتی محققان رشد مغز را در نمونه‌ای از یک گروه نوزادان از طریق تصویربرداری رزونانس مغناطیسی «ام‌آ‌رآی» زمانی که آنها خواب بودند، بررسی کردند.

محققان 133 نوزاد را در سنین 10 ماه تا 4 سال که در خانواده‌هایی با وضعیت اجتماعی و اقتصادی مشابه و دوران حاملگی مادرشان طبیعی بودند، ارزیابی کردند.

«سئان دئونی»، استادیار مهندسی در دانشگاه «براون» آمریکا گفت: ما می‌خواستیم ببینیم که چگونه این تغییرات اولیه در رشد مغز در واقع اتفاق می‌‌افتد.

این تحقیقات نشان داد نوزادانی که با شیر مادر تغذیه شده بودند در مقایسه با نوزادانی که با شیر خشک یا شیرهای دیگر تغذیه شده بودند به پیشرفت بیشتری در بخش‌های اصلی مغز نائل شدند.

این پژوهشگران همچنین دریافتند نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌شدند (بیش از یک سال) در مقایسه با آن دسته از کودکانی که با شیر مادر کمتر از یک سال تغذیه کرده بودند با افزایش رشد قابل ملاحظه‌ای در مناطقی از مغز روبه‌رو شدند.

با توجه به تحقیقات قبلی رفتاری، تغذیه با شیر مادر با نتایج بهتر شناختی در نوجوانان بزرگتر و بزرگسالان همراه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha