سلامت نیوز : مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره گفت: تعرفه‌های درمانی که اکنون مراکز درمان اعتیاد دریافت می‌ کنند،پاسخگو هزینه‌ها نیست و احتمال تعطیل این مراکز وجود دارد.

عباس دیلمی‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بیش از 3 سال و نیم است از ابلاغ تعرفه قبلی در خصوص مراکز اقامتی می‌گذرد، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از مراکز درمانی اعتیاد (اقامتی) با این تعرفه نمی‌توانند مراکز خود را اداره کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این سالها تعرفه‌های درمانی مراکز اقامتی هیچ تغییری نداشته است که امیدواریم مسئولان بهزیستی این موضوع را مورد توجه خود قرار دهند.

دیلمی‌زاده بیان داشت: هم اکنون فشار مضاعفی بر روی مراکز مجاز درمان اعتیاد که تعرفه‌های گذشته را اجرا می‌کنند وجود دارد که اگر این گونه پیش برود در آینده نزدیک بسیاری از این مراکز مجبورند فعالیت‌های خود را تعطیل کنند.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره خاطر نشان کرد: در حالی مراکز مجاز درمانی (اقامتی) تعرفه‌های ابلاغ شده سازمان بهزیستی را اجرا می‌کنند که بسیاری از مراکز غیرمجاز هزینه‌های بسیار گزافی را از مراجعه‌کنندگان دریافت می‌کنند و متأسفانه نظارتی نیز بر این مراکز وجود ندارد.

وی افزود: NGOها تعرفه‌های جدید خود را در خصوص مراکز اقامتی درمان اعتیاد به سازمان بهزیستی اعلام کرده‌اند که برای یک دوره یک ماهه حدود 400 هزار تومان است که امیدواریم سازمان بهزیستی نیز با برگزاری جلسات این رقم را به تصویب برساند.

دیلمی‌زاده درباره برخی وعده‌های سازمان بهزیستی در خصوص افتتاح برخی مراکز درمانی اعتیاد گفت: بسیاری از این مراکز در حال حاضر فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند که قرار بود برخی از مسئولان بهزیستی با حضور در استان‌های مختلف مراسم افتتاحیه را اجرا کنند.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره افزود: امسال نیز همانند سال گذشته جمعیت خیریه تولد دوباره برنامه‌های مدونی را برای درمان اعتیاد زنان و مردان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha