سلامت نیوز : مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: برنامه‌های بهزیستی از ۴ تیر آغاز و تا ۱۱ تیر ادامه خواهد داشت و مرکز اشتغال بانوان بهبود یافته افتتاح خواهد شد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه روز پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است، اظهار داشت: در کشور ما هرساله در این روز برنامه‌های متنوعی در رابطه با مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود که امسال بنا داریم طی یک هفته برنامه‌های متعدد و بیشتری را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی امسال از 4 تیرماه برنامه‌های خود را در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهد کرد که این برنامه‌ها تا 11 تیر ادامه خواهد داشت.

براتی در خصوص نامگذاری هفته مبارزه با مواد مخدر از سوی سازمان بهزیستی گفت: سه شنبه 4 تیرماه، روز پیشگیری و مصون‌سازی نسل جوان از مصرف و سوء مصرف مواد روان‌گردان است که نمایشگاه‌های متعددی در این روز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی از بازی پیشگیری از سوء مصرف مواد روان‌گردان با تاکید بر مهارت‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های اصلی در این روز است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی ادامه داد: در روز چهارشنبه 5 تیر برنامه‌ای تحت عنوان خانواده ـ آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد داریم که در این روز تمامی استان‌ها برنامه‌های متعددی را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه 6 تیرماه به نام آموزه‌های دینی در پیشگیری و درمان اعتیاد نامگذاری شده است که در این روز نیز همایشی در قم با حضور اساتید و علما برگزار می‌شود.

براتی ادامه داد: رونمایی از کتاب پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اسلامی در روز 6 تیرماه انجام خواهد شد.

وی افزود: جمعه 7 تیرماه به نام مشارکت‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین، تشکل‌های صنفی در پیشگیری و درمان و کاهش آسیب اعتیاد نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: 8 تیرماه نیز به نام روز توانمند سازی ـ حمایت‌های اجتماعی و درمان اعتیاد نامگذاری شده است که در این روز  در شیراز مرکز اشتغال زنان بهبود یافته افتتاح خواهد شد.

براتی بیان داشت: یکشنبه 9 تیر ماه به عنوان روز نشست‌های تخصصی در حوزه کاهش‌آسیب‌های اعتیاد نامگذاری شده که در این زمینه نشست‌هایی در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تاکید کرد: روز دوشنبه 10 تیرماه به نام روز همکاری‌های بین بخشی و روز سه شنبه 11 تیرماه به نام آغاز فاز سوم طرح کارزار رسانه‌ای نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha