سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 76141

سلامت نیوز : یک کارشناس حوزه سلامت ضمن تاکید بر ضرورت تصحیح و واقعی سازی سرانه‌های سلامت تاکید کرد.

دکتر فرهاد تیمورزاده در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، با بیان اینکه اصولا نگاه به مقوله سلامت در کشور به یک مقوله شعاری تبدیل شده است، عنوان کرد: در عمل نمی‌بینیم این سرانه فقیرانه ناچیز سلامت که دولت‌ها در برابر پرداخت آن مقاومت می‌کنند و ما آن را توهین به مردم می‌دانیم، افزایش یافته باشد.

وی ادامه داد: در همه این سال‌ها دولت از جیب پزشکان برای سلامت هزینه کرده است.

این کارشناس حوزه سلامت، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت خوب شعار می‌دهیم، گفت: باید پرسید که آیا سهم واقعی سلامت در بودجه دیده شده است؟ متاسفانه مقوله سلامت دغدغه هیچ کدام از دولت‌ها نبوده است.

تیمورزاده با بیان اینکه مجموعه این مسائل باعث شده است مردم و پزشکان رو در روی هم قرار بگیرند و عده‌ای هم این رودررویی را " دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان" نام نهند، گفت: متاسفانه در مقایسه میزان فعالیت‌ پزشکان با سایر اقشار جامعه، مشخص می‌شود حقوق پزشکان مورد اجحاف قرار گرفته است، به گونه‌ای که امروز بسیاری از آنها برای تامین هزینه‌های روزمره خود، دچار مشکل هستند و زیر خط فقر زندگی می‌کنند. بنابراین بدیهی‌ است که وقتی قانون غلطی در این زمینه وضع کردیم، مشکلاتی از این دست تظاهر یابند.

این کارشناس حوزه سلامت ضمن تاکید بر تصحیح سرانه سلامت مردم در دولت آینده و گسترش پروژه‌های پژوهشی و علمی، عنوان کرد: متاسفانه سیاست‌های غلطی در هزینه‌کرد سلامت داریم. به عنوان مثال ممکن است در شهر کوچکی که احتیاجی به دستگاه ام آر آی ندارد، با استقرار دستگاه‌های آم ار آی روبرو شویم، در صورتی که در بیمارستان‌های مرجع و ریفرال آموزشی و دانشگاهی تهران، مردم ناچارند در صف‌های طولانی تصویربرداری بایستند.

وی تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم نباید به شهرهای کوچک رسیدگی کرد، اما توجه داشته باشید که نمی‌توان اقداماتی از این قبیل را به عنوان مصداق تحقق "عدالت" برشمرد.

تیمورزاده افزود: تهران قطب درمان‌های مختلف است و توریست‌های ملی دارد. می‌توان مجموعه این امکانات را در شهرهایی به صورت پایلوت تجمیع کرد. زیرا ما در حال حاضر بیمارستان‌هایی در برخی نقاط کشور داریم که تخت‌های خالی دارند و این به علت سیاست‌گذاری‌های غلط اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha