سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 76149
سلامت نیوز : سخنگوی كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا مساله‌ای است كه نگرانی‌های زیادی را ایجاد كرده و یكی از دلایل آن تردد خودروهای فرسوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ مهرداد بائوج لاهوتی افزود: آنچه مسلم است این است كه خودروهای فرسوده، با كیفیت پایین و غیر استاندارد منجر به آلودگی هوا می‌شوند و بنا بر این باید موضوع خروج خودروهای فرسوده و ارتقای كیفی خودروهای تولیدی به صورت اساسی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ورود خودروهای برقی را موجب كاهش آلودگی هوای كلان شهرها دانست و اظهار كرد: به همین دلیل باید برای واردات این خودروها كه باعث كاهش آلودگی هوا می‌شوند، اقداماتی همچون كاهش تعرفه واردات اعمال شود.

لاهوتی با اعلام این كه در ایران 80 درصد آلودگی هوا مربوط به خودروهای فرسوده است، تصریح كرد: این به آن معناست كه دو سوم خودروهایی كه در كشور در حال تردد هستند، فرسوده‌اند و فقط یك چهارم این خودروها از رده خارج شده‌اند.

نایب رییس فراكسیون مدیریت شهری مجلس در پایان خاطرنشان كرد: نتیجه حاصله از تردد این همه خودروی فرسوده این است كه سالانه حدود 5 هزار انسان در كلان شهرهای كشور جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha