سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درخصوص افزایش چندبرابری قیمت داروهای ترک اعتیاد، گفت: این موضوع را تکذیب می کنم چرا که فقط قیمت یک نوع داروی ترک اعتیاد به اسم بوپرنورفین به میزان 50 درصد افزایش داشته است.

شمسعلی رضازاده در گفت وگو با پانا، درخصوص انتشار خبری مبنی بر افزایش 60 برابری قیمت داروهای ترک اعتیاد، اظهار کرد: این موضوع را تکذیب می کنم چرا که فقط قیمت یک نوع داروی ترک اعتیاد به اسم بوپرنورفین به میزان 50 درصد افزایش داشته است.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروهای ترک اعتیاد ساخت داخل کشور از کیفیت لازم برخوردار و بر اساس استاندارد هستند، خاطرنشان کرد: قیمت این نوع داروها گران نیست کیفیت آن ها با گذشته فرقی ندارد.
وی همچنین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین داروهای ترک اعتیاد وجود ندارد و این داروها طبق روال قبل توزیع می شود.
رضازاده درپاسخ به این سوال که افزایش داروهای ترک اعتیاد، این بیماران را دچار مشکل کرده و موجب می شود که آن ها برای درمان اقدام نکنند، توضیح داد: نه اینگونه نیست چرا که قیمت این داروها افزایشی نداشته است به جز یک رقم دارو و همه اقلام داروهای ترک اعتیاد از کیفیت مناسب برخوردار هستند و مشکلی برای این افراد به وجود نخواهد آمد.
این درحالی است که مهدی سلیمان‌جاهی - سرپرست دفتر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذاو داروی وزارت بهداشت نیز پیش از این اعلام کرده بود: بر مبنای برآوردها، داروهای تولید داخل حدود 20 تا 30 درصد افزایش قیمت می‌یابند، اما داروهای وارداتی با تخصیص ارز مبادله‌ای صد درصد دستخوش تغییرات قیمتی می‌شوند و اگر ارز مبادله‌ای بگیرند، تقریبا تا دو برابر افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha