سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲

سلامت نیوز : مهرداد کاظم‌زاده عطوفی صبح امروز در نشست بررسی آثار سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی با توجه به ماههای عبادی گفت: سلامت معنوی به حوزه معنویت انسان برمی‌گردد، اینکه چرا زنده هستیم، به کجا می‌رویم و هدف از خلقت چه بوده است. با تعریف این مبانی هدف‌گذاری انجام می‌شود تا افراد به واسطه تعریف معنای زندگی، دارای عزت‌نفس بیشتری شده و در نتیجه سالم‌تر بمانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: رویکرد در این حوزه شناختی است. در دین اسلام تأکید بر تفکر و تعقل شده است و مبنای تفاوت انسان با سایر موجودات نیز همین تفکر است.

کاظم‌زاده گفت: در حوزه معنویت باید مراقب این آسیب‌ها باشیم در حالی که در کشور مراقبت زیادی از آن نمی‌شود. مکاتب الهی فراوانی آمده است و خدا را تعریف کرده‌اند بنابراین جهان‌بینی در چارچوب باور و رفتار وجود دارد و نباید خارج از آن به سلامت معنوی بپردازیم.

دبیر انجمن روانشناسان بالینی ایران ادامه داد: امروزه در سطح جامعه بعضی از رویکردها خود را نزدیک به مکاتب می‌دانند و ادعا می‌کنند که دعا و نماز را هر طور که می‌خواهیم می‌توانیم بخوانیم.

کاظم‌زاده ادامه داد: مکاتب عرفانی کاذب در کشور در حال شکل‌گیری هستند و بخش هویتی و مبنای ارتباط سالم انسان به خدا را به خطر انداخته است.

وی افزود: در حالی که در هر مکتب چارچوب مشخص رفتاری وجود دارد و اینکه هر طور که می‌خواهیم نمی‌توانیم رفتار کنیم. دستور‌العمل و سبک زندگی در این مکاتب دینی به روشنی آمده و خلاف آن انحراف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha