سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 76171

سلامت نیوز : متخصصان مغز و اعصاب در یک مطالعه جدید هشدار دادند که رژیم‌های غذایی حاوی چربی‌های اشباع شده و مواد قندی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این آزمایش افرادی که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده را دنبال کرده بودند، سطح بالایی از پروتئین «بتا آمیولوئید» در مایع مغزی – نخاعی خود داشتند. «بتا آمیولوئید» مشخصه اصلی بیماری آلزایمر است.

در مطالعات پیشین مشاهده شده بود که چاقی و دیابت با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط هستند و در مطالعه جدید علت این ارتباط آشکار شد.

رژیم غذایی عامل مهمی در تعیین سلامت مغز است و نوع غذایی که مصرف می‌شود تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر مغز دارد به گونه‌ای که فرد را از ابتلا به بیماری آلزایمر محافظت می‌کند یا خطر آن را افزایش می‌دهد.

محققان در این مطالعه اظهار داشتند: این بررسی در سطح کوچکی انجام شد و تاثیر رژیم غذایی را در دوره کوتاهی بررسی کرده است. در عین حال هنوز مشخص نیست که تغییر رژیم غذایی می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر در افراد مستعد موثر باشد.

در این بررسی 47 نفر که دهه 60 سالگی عمر خود را می‌گذراندند، تحت آزمایش قرار گرفتند. نیمی از این افراد از اختلالات ذهنی خفیف رنج می‌بردند که مشخص شد مصرف چربی‌های اشباع شده در این افراد باعث شده میزان پروتئین «بتا آمیولوئید» در بدن آنان افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha