چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۹
سلامت نیوز : یک حقوقدان، قانون جدید حمایت خانواده را از جهات آیین دادرسی و آسان بودن طلاق توافقی، کامل ندانست و گفت: این قانون، خانواده‌محور نیست و فردگراست .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز ؛ نعمت احمدی، به بیان نکات مثبت و ایرادهای قانون جدید حمایت خانواده پرداخت و اظهار کرد: یکی از نکات مثبت این قانون، موضوعاتی همچون طرح دعوای زوجه در اقامتگاه خویش یا شروط ضمن عقد است البته باید شروط ضمن عقد را از حالت شرطی درآوریم و به صورت یک قانون تدوین کنیم. این حقوقدان با اشاره به یکی از ایرادهای قانون جدید حمایت خانواده درباره طلاق توافقی، گفت: نباید طلاق توافقی به این‌ آسانی که در قانون مطرح شده، باشد. متاسفانه این موضوع در قانون جدید حمایت خانواده مورد غفلت قرار گرفته است و در این قانون اخذ طلاق‌های توافقی تفاوتی با گذشته ندارد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: در کشورهای دیگر زوج‌هایی که می‌خواهند از همدیگر جدا شوند حدود یک‌سال جدا زندگی می‌کنند و پس از آن گواهی زندگی جداگانه را برای طلاق ارائه می‌دهند تا درخواست طلاقشان پذیرفته شود ولی در ایران خلاف اصول مستحکم خانواده و مقررات شرعی به راحتی طلاق توافقی زوجین صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha