سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7619

نوزادی كه در ماه مارس (اسفند ماه) در بیست و پنجمین ماه بارداری با وزن 300 گرم متولد شده بود بدون بروز هیچ مشكلی به وزن دو كیلو و دویست گرم رسید و از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری آلمان؛ به گفته ی متخصصان مركز قلب وابسته به دانشگاه گوتینگن آلمان این دختر بچه یكی از كم وزن ترین نوزادان هنگام تولد بود كه علی رغم بدنیا آمدن پیش از موعد و علی رغم وزن كم اش بدون هیچ آسیبی زنده ماند.
بنابر این گزارش، از نظر پزشكی نوزادان زیر 400 گرم بندرت زنده می مانند.
به گفته ی متخصصان خوشبختانه در مورد این نوزاد 300 گرمی حوادث كشنده و شایع در مورد این قبیل نوزادان مانند خونریزی مغزی و سرایت بیماری كشنده رخ نداد.
براساس این گزارش، اگر چه این نوزاد بعداز گذشت این چند ماه از دستگاه اكسیژن جدا شده و طی هفته های آینده كمتر به اكسیژن احتیاج پیدا می كند اما هنوز باید غذای خود را از طریق سوند دریافت كند ولی در كل وضعیت نوزاد ثابت است.
گفتنی است؛ در كلینیك دانشگاهی گوتینگن آلمان سالانه بطور متوسط 75 نوزاد طی زایمان زودرس و با وزن زیر 1500 كیلوگرم متولد می شوند.
این گزارش حاكی است، كم وزن ترین كودك جهان با وزن 284 گرم و قد 1/24 سانتی متر در یكی از بیمارستان های كودكان در میامی و در هفته 21 بارداری متولد شده و زنده مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha