چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 76199
سلامت نیوز : رئیس گروه مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی کشور از غربالگری 200 هزار کودک در پنج استان فعال کشور خبر داد.

مریم پورسید در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی غربال و تشخیص اختلالات طیف اتیسم در همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این طرح در پنج استان خراسان رضوی، همدان، کرمان، قم و خوزستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به غربالگری 200 هزار کودک در این پنج استان گفت: انتظار بر این است که از هر 10 هزار کودک غربال شده بین هشت تا 10 کودک مبتلا به اختلالات طیف اتیسم باشند.

رئیس گروه مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برنامه حساس‌سازی و آگاه‌سازی در اسفند ماه سال گذشته انجام شد و از ابتدای سال تا کنون نیز مراحل برگزاری کارگاه تشخیص را در این پنج استان سپری کردیم.

وی افزود: در ماه رمضان نیز اجرای برنامه آگاه‌سازی و تبلیغ در سطح جامعه برنامه‌ریزی شده است.

پورسید از پایلوت قرار گرفتن همدان در بین این پنج استان خبر داد و گفت: همدان از جمله استان‌های فعالی است که برنامه غربالگری در آن اجرا خواهد شد.

وی حساس‌سازی، غربال، تشخیص و مداخله را چهار بخش این غربالگری بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح کودکان مبتلا به این اختلالات شناسایی و به تشخیص نهایی برسند.

گفتنی است کارگاه آموزشی غربال و تشخیص اختلالات طیف اوتیسم در همدان روزهای 28 و 29 خردادماه در محل هتل باباطاهر همدان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha