سلامت نیوز : رضا دواساز ایرانی، مسئول واحد بهداشت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان اظهار داشت: مصرف الکل اثرات مخرب گوناگونی در جوامع بر جا می‌گذارد و طبق آمارهای جهانی‌، 25 درصد مرگهای 16 تا 24 سال بر اثر مصرف الکل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به گفته وی مصرف الکل در افراد بالای 35 سال باعث بروز مشکلات بدنی و طبی می‌شود و. از لحاظ مشکلات بهداشت عمومی نیز 4 درصد فشارها و آسیبهای روانی در جهان به دلیل مصرف الکل است.

دواساز ایرانی با بیان راههای پیشگیری از مصرف الکل ادامه داد: در دنیا چندین راهکار برای پیشگیری از مصرف الکل در جوامع پیشنهاد شده است که از این راهکارها می توان به بحث عرضه و فروش الکل در ساعات مشخصی از روز، تست کنترل سلامت رانندگان سابقه دار در مصرف الکل، وضع قوانین عدم فروش به افراد زیر 18 سال ، کنترل آگهی های تبلیغاتی، اشاره کرد.

دواساز ایرانی افزود: با توجه به شرایط دینی و مذهبی در کشور ما، تنها راهبرد مناسب برای پیشگیری از مصرف الکل، آموزش بهداشت است که در خصوص برنامه های آموزشی، بهترین مداخلات روش آموزش عمومی مهارتهای زندگی با تأکید بر جنبه های معنوی و اسلامی است که فرد را در برابر مشکلات زندگی مصون می‌کند و ظرفیت آنان را برای مقابله با چالش ها، کشمکش ها و ناملایمات زندگی روزمره ارتقا می‌دهد.

مسئول واحد بهداشت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان همچنین گفت: توانمند سازی افراد در پیشگیری از مصرف الکل نیز از مهمترین راههای پیشگیری از مصرف آن است. در واقع پیشگیری برابر است با افزایش توانمندی و کاهش مشکلات، باید راههای مقابله و توجه به مشکلات زمینه ای مانند مشکلات تحصیلی، خانوادگی و روابط بین فردی را در این افراد توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha