سلامت نیوز : رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: امسال علاوه بر بهره‌برداری ۶ اردوگاه تفریحی جدید برای نخستین بار یک‌هزار زندانی جوان از اردوهای هلال احمر بهره‌مند می‌شوند.

 محمدجواد جعفریان در گفت‌وگو با فارس در مورد برنامه‌های تابستانی این سازمان خاطرنشان کرد: یک و نیم میلیون جوان سال گذشته از برنامه‌های اوقات فراغت جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند. بنا داریم تا مقدمات پر کردن مفید و با کیفیت اوقات فراغت جوانان را برای قریب به دو میلیون نفر از اعضای زیر 18 سال و بالای 18 سال فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزار مرکز و پایگاه موقت سازمان جوانان هلال احمر در سراسر کشور پذیرای اعضای جوان خواهد بود افزود: دوره‌های اوقات فراغت در رشته‌های مختلف ورزشی، هنری، حرفه آموزی، آموزش‌های امدادی و عمومی، مهارت آموزی دختران و پسران و خدمات مختلف ورزشی و فرهنگی خواهد بود.

برگزاری دومین کمپوری هلال احمر با حضور 10 هزار پیشاهنگ

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه امسال 80 هزار پیشاهنگ برای حضور در کلاس‌های پیشاهنگی ثبت نام کردند افزود: از این تعداد 68 هزار دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان و 12 هزار نفر نیز دانش آموزان مقطع ابتدایی بودند.

جعفریان در ادامه از برگزاری دومین کمپوری ملی پیشاهنگی با حضور 10 هزار پیشاهنگ در مشهد مقدس خبر داد.

برگزاری اردوهای مربیان برگزیده 5 هزار مهد کودک فعال در طرح غنچه‌های هلال و برگزاری المپیاد طرح ملی دادرس تحت عنوان المپیاد آماده خبر دیگری بود که این مسئول در جمعیت هلال احمر به آن اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال دوره آموزشی پنج هزار مربی پیشاهنگی، در پنج منطقه اردویی برگزار و تکمیل می‌شود.

بهره برداری از شش اردوگاه جدید تا اواسط تابستان امسال

جعفریان در ادامه از بهره‌برداری از شش اردوگاه جدید تا اواسط تابستان امسال خبر داد و گفت: اردوگاه های استان‌های اردبیل، خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و اصفهان، ۶ اردوگاهی هستند که تا اواسط تابستان امسال آماده و به بهره‌برداری می‌رسند که مجموع ظرفیت آنها به 4 هزار نفر می‌رسد. پیش بینین می‌کنیم پذیرای 350 هزار نفر در اردوهای سراسری، استانی و شهرستانی باشیم.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بهره‌برداری از این اردوگاه‌ها در مجموع در 10 اردوگاه و منطقه اردویی کشور، اردوهای ملی، استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

بهره‌مندی بیش از یک هزار زندانی جوان از اردوهای هلال احمر

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار اردوهای نوجوانان و جوانان زندانی در قالب کانونهای بشردوستانه با همکاری سازمان زندان‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: این اردوها با عنوان«فرصتی دوباره»با تأمین امنیت لازم با همکاری سازمان زندان‌ها برگزار می‌شود و طی آن جوانان و نوجوانان را از زندان‌ها خارج کرده و به اردوهایی حتی خارج از شهر می‌بریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha