چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 76223

یکی از اولویت‌هایی که هر نظام و دولتی برای خود و مردمش به عنوان یک حق واقعی درنظرمی‌گیرد، نظام سلامت است و اگر به این مهم توجه نشود آسیب‌های بسیار زیاد و نارضایتی‌های بسیاری را به وجود خواهد آورد.

اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان در دولت آینده

سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اولویت‌هایی که باید در حوزه سلامت و درمان در دولت آینده مورد توجه قرار گیرند را تشریح کرد.

سلیمان عباسی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ضمن تشریح اولویت‌های بهداشت و درمان برای دولت آینده گفت:‌یکی از اولویت‌هایی که هر نظام و دولتی برای خود و مردمش به عنوان یک حق واقعی درنظرمی‌گیرد، نظام سلامت است و اگر به این مهم توجه نشود آسیب‌های بسیار زیاد و نارضایتی‌های بسیاری را به وجود خواهد آورد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه رییس‌جمهور متنخب در حوزه سلامت بتواند به مسائل و دغدغه‌های مردم توجه کند، اظهار کرد: باید هزینه‌های پرداخت مردم در حوزه سلامت و درمان به زیر 30 درصد کاهش پیدا کند تا مردم بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت همچنین به تشکیل هیات‌ امنای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: درخصوص تشکیل هیات‌های امنای دانشگاه‌ها باید دقت بسیار خوبی صورت گیرد که افراد توانمند و آگاه به مسائل اداری، مالی، نیروی انسانی و بهداشت و درمان به این عرصه ورود کرده و بتوانند به درستی مدیریت کنند.

عباسی همچنین به برنامه‌های حوزه سلامت به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیردار اشاره کرد و افزود: توجه به بار ناشی از بیماری‌هایی که در آینده می‌تواند نظام سلامت را تحت الشعاع قرار دهد هم به لحاظ بیماری و هم به لحاظ هزینه‌های ایجاد شده از مواردی است که ضرورت دقت به آن وجود دارد.

وی به ساماندهی نیروی انسانی با توجه به تخصص افراد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیرو به اندازه کافی در این زمینه وجود دارد اما چون در جای خودشان استفاده نمی‌شود احساس می‌کنیم که با کمبود مواجه هستیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت توجه به تعرفه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: تعرفه‌گذاری از دیگر مواردی است که دولت آینده باید به آن توجه کند و در شورای عالی سلامت که حتما هم باید تشکیل شود، تعرفه‌گذاری واقعی صورت گیرد.

وی بر کاهش و عدم دریافت پول زیرمیزی ازمردم تاکید کرد و گفت: نظارت بر درمان در دانشگاه‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی باید به گونه‌ای باشد که مردم را در بیمارستان‌ها و یا در سایر مراکز خصوصی و دولتی سرکیسه نکنند و مردم تحت این آسیب واقع نشوند.

وی همچنین بر ضرورت پوشش همگانی بیمه به عنوان مهمترین اولویت‌ دولت آینده در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: باید تمام افراد جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند و اگر این اتفاق افتاد خدمات‌دهی نیز مشخص شود در حالی که اکنون شاهد هستیم بعضی از بیمه‌ها تا حدودی هزینه‌ها را قبول نمی‌کنند و مردم با مشکلات مواجه می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در زمینه داروها نیز باید باندهای مافیایی که در حوزه درمان و دارو وجود دارد تحت نظارت قرار گیرد و نگاه اقتصادی در این بخش از بین برود و نگاه، نگاه درمانی و توجه به حل مسائل درمانی مردم حاکم شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به رمز موفقیت دولت جدید در حوزه سلامت خاطر نشان کرد: دولت آینده در حوزه سلامت باید بتواند در عرصه‌های بین‌المللی به عنوان یک شاخص خود را نشان دهد که تا چه اندازه توانسته است در حوزه سلامت، نظام سلامت را ارتقا دهد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت آینده در بخش سلامت و درمان باید رویکرد بهداشتی باشد، گفت: اگر غیر از این باشد مطمئن باشید که در طول چهار سال پیش رو نیز هیچ اتفاقی برای حوزه سلامت نخواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha