سلامت نیوز : رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: در 60 درصد اورژانس‌ بیمارستان‌های کشور متخصص طب اورژانس یا متخصص داخلی جراحی مستقر شده است.

دکتر نادر توکلی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: عمده فعالیت‌هایی که در بحث اورژانس بیمارستانی انجام گرفته حضور متخصصان در اورژانس بوده است، هم اکنون در تهران تمام اورژانس‌ بیمارستان‌های بزرگ توسط متخصصان مقیم اداره می شوند.

وی با بیان اینکه حدود 250 متخصص طب اورژانس در کشور فعالیت دارند، افزود: در تهران و در بیشتر بیمارستان‌های با ورودی بالای 30 هزار مراجعه کننده در سال، متخصص طب اورژانس وجود دارد. اولویت وزارت بهداشت برای استقرار متخصص طب اورژانس با بیمارستان‌های دارای اورژانس با مراجعه کننده بالا است.

توکلی تصریح کرد: چالشی که در اورژانس بیمارستانی وجود دارد بیشتر مربوط به بحث نیروی انسانی است، ظرفیت‌های به کارگیری نیروهای پرستاری در اورژانس وجود ندارد.

رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت عنوان کرد: راه حل مشکل این است که ردیف‌های استخدامی اورژانس باید بیشتر و بحث سختی پرسنل اورژانس نیز باید لحاظ شود تا جذابیت‌هایی برای خدمت در اورژانس وجود داشته باشد. البته تا حدودی امکاناتی در نظر گرفته شده ولی هنوز در حد مطلوب نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود 650 بیمارستان دولتی داریم که حدود 250 بیمارستان دارای اورژانس‌های پرتردد هستند، هدف ما پوشش 100 درصد متخصصان مقیم در اورژانس است. با تلاش‌هایی که در چهار سال اخیر در وزارت بهداشت انجام شده این کار پیگیری شده است.

توکلی با بیان اینکه در 60 درصد اورژانس بیمارستان‌های کشور متخصص طب اورژانس یا متخصص داخلی جراحی مستقر شده است، تصریح کرد: در تهران نیز 90 درصد متخصصان در اورژانس‌ها مستقر شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha