سلامت نیوز : یک استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از راه‌اندازی کلینیک فوق تخصصی آلرژی در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «سیدحمیدرضا مرتضوی» با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: هم‌اکنون امکانات درمانی و تشخیصی بسیار مناسبی برای بیماران ارائه می‌شود که با معرفی مناسب این مرکز دیگر به مراجعه بیماران با شهرهای دیگر از جمله تهران نیازی نیست.

وی افزود: فصول بهار و تابستان با توجه به زمان گرده‌ریزی گیاهان اعم از درختان، چمن‌ها و علف‌های هرز می‌توانند فصول پرخطری از نظر ایجاد آلرژی‌های فصلی باشند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: هرچند بیماری‌های آلرژیک همیشه از یک الگوی فصلی تبعیت نمی‌کنند و اتفاقاً در اکثر موارد به‌صورت ترکیبی از علائم فصلی و سالانه و یا صرفاً سالانه خود را بروز می‌دهد اما با این وجود، در این دو فصل علائم آلرژی شدت بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: بنابر این اقدامات پیشگیری و درمانی در این دو فصل باید با دقت بیشتری انجام شود.

مرتضوی گفت: مهم‌ترین راه درمان آلرژی، پرهیز از ماده آلرژی یا حساسیت‌زاست که متأسفانه همیشه این کار میسر نیست. به‌طور مثال، گرده‌های گیاهی به صورت معلق در محیط وجود داشته و دوری از آنها بسیار مشکل است اما می‌توان با تمهیدات ساده‌ای میزان برخورد با آنها را کاهش داد، مثلاً با استفاده از ماسک‌های فیلتردار و عینک محافظ برای جلوگیری نسبی از ورود آلرژن‌ها به دستگاه تنفسی و چشم‌ها، پرهیز از خروج از خانه در روزهای همراه با وزش باد، بستن در و پنجره‌های خانه جهت جلوگیری از نفوذ این گرده‌ها و در مرحله بعد درمان بیماران مبتلا به علائم و بیماری‌های آلرژی است.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی کلینیک آسم و آلرژی در مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی گفت: هم‌اکنون امکانات درمانی و تشخیصی بسیار مناسبی برای بیماران ارائه می‌شود که با معرفی مناسب این مرکز دیگر نیازی به مراجعه بیماران به شهرهای دیگر از جمله تهران نیست.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در خصوص بیماری‌های تنفسی آلرژیک باید حتماً از نظر کارشناسی افراد متخصص استفاده کرد، چون گاهی باورهای نادرستی در رابطه با نحوه‌ی پیشگیری و درمان بیماری‌های آلرژیک وجود دارد که متاسفانه مهم‌ترین علت در تشدید علائم آلرژی می‌شود.

مرتضوی با اشاره به ترس افراد از داروهای استنشاقی گفت: تصور عمومی بر این است که این داروها عوارض فراوانی دارند یا اعتیادآور هستند و یا سبب تخریب دندان‌ها می‌شود، به جرأت می‌توان گفت که این تصورات همگی نادرست است.

وی خاطرنشان کرد: داروهای استنشاقی، کمترین عوارض نسبت به داروهای خوراکی یا تزریقی را دارند و عمدتاً جذب سیستمیک نداشته و فقط در موضع وارد عمل شده و علائم بیمار را بهبود می‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha