سلامت نیوز : رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: وضعیت دارویی بیماران دیالیزی و پیوندی بسیار حاد است و نبود دارو موجب شده است که بدن بیماران، کلیه پیوندی را پس بزند.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با (ایسنا) افزود: داروهای ضدپس‌زدن کلیه بسیار کمیاب است و همین امر موجب شده که بدن برخی از بیماران به علت نبود دارو، کلیه پیوندی را پس بزند، هیچ مسئولی نیز جوابگوی این شرایط نیست.

وی خطاب به وزارت بهداشت گفت: اگر دارو ندارید پیوند کلیه را متوقف کنید تا بیماران بیش از این دچار مشکل نشوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به داروهای بیماران دیالیزی اظهار کرد: برخلاف گذشته در حال حاضر بیماران دیالیزی برای تهیه همه داروهای خود از جمله «رناژل» و «ونوفر» ملزم به پرداخت پول هستند و بسیاری از داروهای این بیماران با پرداخت قیمت‌های میلیونی قابل تهیه می‌باشند. برخی از این داروها مکمل دیالیز هستند و اگر بیمار بدون مصرف آنها فقط دیالیز شود تنها زنده می‌ماند اما به عارضه‌های مختلفی مبتلا می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر داروهایی مانند « رناژل» و« ونوفر» با ارز دولتی تامین شده است ولی قرار است از این پس با ارز آزاد برای بیماران فراهم شوند همین امر موجب افزایش دو برابری قیمت آنها می‌شود و بیمار مجبور است به جای پرداخت 120 هزار تومان برای تهیه دارویی مانند رناژل 240 هزار تومان بپردازد.

قاسمی در پایان درباره رایزنی‌های انجام شده انجمن حمایت از بیماران کلیوی با وزارت بهداشت مدعی شد: رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم اما مسئولان وزارت بهداشت به ما می‌گویند هر دارویی که به دستتان رسید اعم از برند یا غیربرند، مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha