چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 76238

اگر عواملی که سرعت رشد مو را کم می کنند از بین ببرید مو سریع تر بلند می شود.

افزایش رشد مو و زیبایی آن
سلامت نیوز : سرعت رشد مو به ژن های شما بستگی دارد. اما به دلایل متفاوتی موهای ما با بیشترین سرعتش بلند نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ اگر عواملی که سرعت رشد مو را کم می کنند از بین ببرید، مو سریع تر بلند می شود. چه عواملی سرعت رشد مو را کم می کنند؟

1-  تغذیه جزئی اساسی در هر فرآیند رشد است. رژیمی متعادل و پر از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای مو داشته باشید. بهترین مواد برای رشد مو، ماهی های بزرگ، مغزها، میوه ها و سبزیجات و فرآورده های لبنی هستند. اگر حفظ کردن رژیمی متعادل برایتان دشوار است ویتامین های زیبایی بانوان را امتحان کنید. چنین ترکیبات ویتامینی و معدنی تمام ویتامین های لازم برای سلامت مو، ناخن ها و دندان ها را دارند. در کل خوب بخورید و به اندازه کافی آب بنوشید.

2- مراقبت غلط مو  : شناختن جنس مو وپوست سر برای مراقبت صحیح بسیار مهم است.جنس مو و پوست سرتان را بیابید و محصولات مناسب با آن را مصرف کنید .

3- مواد شیمیایی :از شامپوهای عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید. واقعا سرعت رشد مویتان را بالا می برد. زیرا پوست سرتان سالم خواهد شد و پوست سالم موهای سالمی را خواهد داشت.

4- مویتان را با آب تمیز یا جوشیده  بشوئید. پوست سر را با مواد شیمیایی موجود در آب شیر نشوئید.

5- در زمان های سرد سال مو و پوست سرتان را از سرما محافظت کنید. کلاه بگذارید.

6 - ویتامین E مایع به ریشه مویتان بزنید.

7- مویتان را با قیچی برقی کوتاه کنید.این فناوری از موها محافظت می کند و از دو بخشی شدن تارها جلوگیری می کند.

ماسک های خانگی تایید شده برای رشد مو

ماسک پیاز

یک پیاز بردارید و خرد کنید. پیازهای خرد شده را روی ریشه مو بگذارید ، کلاه حمام و همچنین یک کلاه گرم یا حوله ای روی آن بگذارید. یک ساعت صبر کنید و بعد مویتان را با شامپو بشوئید. این ماسک را هر هفته و حدود 2 تا 3 ماه تکرار کنید.

ماسک خردل

خردل تازه را روی ریشه مو به کار ببرید. روی آن یک کلاه حمام و همچنین کلاه گرم با حوله بگذارید. هر هفته و حدود 2 تا 3 ماه تکرار کنید.

ماسک تخم مرغ

یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق روغن مخلوط کنید.یک قاشق روغن کرچک و یک قاشق کوچک آب آلوئه ورا را هم اضافه کنید. این مخلوط را برای ریشه مو به کار ببرید. روی آن یک کلاه حمام و همچنین کلاه گرم با حوله بگذارید. یک ساعت صبر کنید و سپس مویتان را با شامپو بشوئید. هر هفته و حدود 2 تا 3 ماه تکرار کنید.

ماسک فلفل

به اندازه یک قاشق سوپخوری فلفل، روغن کرچک گرم و همچنین نرم کننده مو را مخلوط کنید.این مخلوط را روی ریشه مو بگذارید. روی آن یک کلاه حمام و همچنین کلاه گرم با حوله بگذارید. یکی دو ساعت صبر کنید و سپس مویتان را با شامپو بشوئید. هر هفته و حدود 2 تا 3 ماه تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که میانگین سرعت رشد مو 1 سانتی متر در ماه است. معمولا در سال مو چیزی حدود 10 الی 12 سانتی متر رشد می کند. هر جنس مو رشد ژنتیکی خودش را دارد.

افزایش رشد مو

بسیاری از مردم در رشد موهاشان عجله دارند چون یا در آستانه ازدواج كردن هستند، یا قصد رفتن به مجلسی رسمی را دارند، یا در انتظار ملاقات همسرشان در آینده نزدیكند، یا قسمتی از پوست سرشان دیده می شود و می خواهند جای خالی بی مو در سر هر چه زودتر پر شود. آنها خواستار توصیه ای اند كه چگونه موهای كوتاهشان در چند هفته بلند شود. اگرچه شبیه چنین مقالات و تبلیغات و وب سایتهایی مبنی بر بلند شدن آنی مو را می بینید ولی طبق نظر متخصصان چنین رشد آنی مو امكان ندارد. منتظر معجزه نباشید عوامل زیادی می تواند باعث به حداكثر رساندن توانایی رشد موهاتان باشد اما بستگی به فاكتورهای مختلفی دارد كه آنها نیز محدودیت هایی دارند. در این مقاله سعی شده نكاتی كه می تواند برای شما در مورد افزایش سرعت رشد مو مفید باشد تقدیم گردد.

 بهترین موقع برای بلند شدن مو شب هنگام است كه بیشترین رشد مو را دارید. ولی نه آنقدر كه وقتی از خواب بیدار شدید  مو های شما یكی دو سانت رشد كرده باشد. استثنائات نادری وجود دارد، اما تحقیقات علمی نشان داده است كه موی سر اغلب مردم حداكثر 6 اینچ ( در حدود 15 سانتی متر) در سال رشد می كند. یكی از این استثنائات، شخصی به نام «كریستال گیل» است كه بطور قابل توجهی نرخ رشد مویش از میانگین افراد سریع تر است.

وحال باید در مورد موانع رشد مو وتغذیه های مهم درآن را بدانیم:

حداكثر دوره رشد مو

ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در حفظ سلامتی مو ایفا می كنند. هر كمبود مواد مغذی می تواند منجر به نازك شدن مو یا حتی طاسی كامل شود. این یك حقیقت ثابت شده است كه تیروئید كم كار می تواند در نتیجه باعث فرفری شدن و شكنندگی مو شود در حالی كه در تیروئید پركار، مو چرب و شل می شود.

دلیل اصلی باریك شدن مو نهایتاً به شرایط بدنتان برمی گردد. با بدن سالم و با تغذیه خوب، مو درخشان و باشكوهی خواهید داشت. اگر هر مشكلی از نظر سلامتی دارید یا هر كمبود غذایی را تحمل می كنید، موتان ممكن است توقف رشد یا آسیب را نشان دهد. اگر بدنتان در سلامت خوبی باشد، دوره رشد ژنتیكی مو می تواند افزایش یابد. در این میان خوردن تركیب مناسب اسیدهای آمینه، ویتامینهای B، همین طور B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیك در برنامه مواد مكملی مهم است. كشف شده برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیكا و روی در حفظ سلامتی مو مهم اند.

پروتئین مهم است.

چون مو از پروتئین است، غذایی كه پروتئین كمی دارد ممكن است باعث نازك شدن مو یا تأخیر در رشد مو شود. این حرف درست است كه اگر غذای با پروتئین كافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رشد مو است. بعضی كارشناسان تغذیه پیشنهاد می كنند بكارگیری رژیم غذایی جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه 2 قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحكام و زیبایی مو می شود.

منابع غذایی خوب دیگر برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است.

پروتئین سبوس دار هم به تحریك رشد مو كمك می كند. یك مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان می كند كه سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود اما سبب رشد آن می شود.

موانع رشد

استرس بیش از اندازه و بعضی داروها شناخته شده اند كه رشد مو را به تأخیر می اندازد. اما اگر در شرایط مصرف دارو هستید طبق دستور پزشك باید عمل كنید و توجهی به آسیب مو نكنید.

هشدار: همیشه قبل از اینكه هر نوع ویتامین، مواد معدنی یا دستور گیاهی از هر نوعی كه می خواهد باشد را مصرف كنید، با پزشكتان مشورت كنید تا دخالتی در درمانی كه شما تحت نظر هستید، نداشته باشد.

به هر حال اگر تحت استرس شدیدی هستید پزشك می تواند در كاهش استرس كمك كند، می دانید كه عبادت یا استراحت راهی برای تقلیل هر نوع استرس مهم در زندگیتان است. مویتان عاشق زندگی بی استرس برای شماست. بخش دیگری از كمك به مو، استراحت و خواب است. دریافته اند كه باعث رشد سریع تر می شود، مو نیاز به مقدار كافی خواب ( 7 تا 9 ساعت در شبانه روز ) دارد.

مكمل های رشد مو

تغذیه صحیح، ورزش، كاهش استرس، استراحت، حصول خواب زیاد راهی برای به حداكثر رساندن توانایی رشد مو است. همین طور می توانید مكمل های خوب محتوی ویتامین های ضروری و مواد معدنی را بخورید یا می توانید فرمول شخصی برای خود بسازید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha